L’oréal Rouge Caresse Lipstick

13 Aug

Ik ben gezwicht. Na enkele maanden vol verlangen te staren naar de l’Oréal Rouge Caresse Lipsticks heb ik er eindelijk eentje in mijn bezit. Benieuwd wat ik ervan vind?

Rouge Caresse 2A

Enkele dagen geleden kwam er tijdens de reclame een leuk filmpje van de Rouge Caresse Lipsticks op de televisie. Papa zei: “Mick, dit is wat anders dan al die rommellipsticks die gij hebt.” (Inderdaad, ons Papa noemt mijn geliefde budget catrice-lipsticks rommel, ach hij weet niet beter.) Dus ik overhaalde hem om mij er eentje cadeau te doen. Vrijdag was het dan zover. Na enkele kleuren geswatched te hebben in de winkel, nam ik de 301 Dating Coral mee. Ik koos voor deze kleur omdat ik al langer een leuke koraalkleur zocht, maar de Impulsive Fuschia en de Rock ’n Mauve staan ook nog op mijn lijstje. –Funky namen zijn toch altijd leuker dan een nummertje-

De lipsticks zien er super-de-luxe uit. Na wat irritant gefriemel aan de plastic verpakking en die lelijke plakkerige stickers (bedankt, Kruidvat) heb je dan ook een prachtexemplaar voor je liggen. De lipstick heeft een goud-zilveren verpakking met een doorschijnende huls errond. Zo zie je meteen welke kleur de lipstick heeft, handig! Op de onderkant staat ook de kleur en het nummer vermeld, dubbel handig. Op de bovenkant is ook een kleur te vinden, deze komt bij mij niet overeen met de kleur die de lipstick heeft. Eerst dacht ik dat ze allemaal deze rode finish hadden, maar er bleek toch een verschil in te zitten per lipstick, dit vind ik dus minder geslaagd. Naar mijn mening hadden ze beter de lipstick-kleur gebruikt. De lipstick is plat afgesneden, zoals een lippenbalsem. Voor sommigen een minpunt, mij maakt het niet echt veel uit welke vorm een lipstick heeft.

Wat zegt l’Oréal over de lipstick?

“Don’t just stroke your lips, Caresse them. Lips say yes to this Caresse. A flutter of kissably soft light-weight feeling colour. Its delicate texture glides onto lips creating a veil of colour with a lumious shine. Available in 10 bright and eye catching colors.”

  • 1. Weightless sensation.
  • 2. Luminous and Fresh colour
  • 3. Meltingly soft application.
  • 4. Pop of colour
  • 5. Flutter on your lips
  • 6. New sensation

Het donkere laagje op de bovenkant van de stick komt door de belichting -still learning ;)- 

Wat zeg ik over de Rouge Caresse lipstick?

 Ik kan jullie in ieder geval vol enthousiasme vertellen, ik ben fan! Ik las op verschillende blogs dat de dekking wat tegenviel. Zeker voor mensen met ietwat donkere lippen. Zelf heb ik vrij rode lippen, maar ik merk dat lipstick wel goed dekt bij mij. Zo ook deze Rouge Caresse lipstick. De lipstick is heel romig en brengt makkelijk aan. Hij zit een beetje tussenin een lipbalsem en een echte lipstick. De kleur is gewoonweg prachtig. Niet te overdreven en past bij heel erg veel looks. Geur en smaak zijn neutraal, perfect voor mij. Er is geen sprake van een plakkerig gevoel, het voelt net aan als een lipbalsem. De lipstick trekt bij mij niet in de lijntjes en ook velletjes worden goed gecamoufleerd. Hierdoor is hij ook makkelijk bij te werken overdag. De lipstick blijft bij mij ongeveer 3 uur zitten, maar overleeft geen maaltijd. Al heb ik daar geen problemen mee. Wel vind ik het jammer dat er geen informatie over ingrediënten bij zit. Na wat opzoekwerk vond ik dit wel terug, maar toch zou ik het handig vinden om dit toch even na te kunnen lezen.

Ik ben echt ontzettend blij met deze lipstick. Ik kreeg hem van mijn papa die er €14,99 voor betaalde. (Danku, Papa!). Mijn budget liet me de laatste maanden echt niet toe om een nieuwe lipstick aan te schaffen (Het leven van een student is duur.). Ik vind dit wel vrij veel geld voor een lipstick, maar vind wel dat hij de prijs waard is. Ook is het altijd mooi meegenomen dat iets gewoon verkrijgbaar is in de winkel. Een echte aanrader dus.

L’Oréal Rouge Caresse Lipstick – Te koop in Kruidvat voor €14,99

Hebben jullie al een Rouge Caresse Lipstick? Of staat deze op het verlanglijstje?

Eén reactie to “L’oréal Rouge Caresse Lipstick”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wat vind ik er nu van? #1 « MickMak - 21/01/2013

    […] mijn Rouge-Caresse-lipstick ben ik helemaal dol. Het is eigenlijk meer een lippenbalsem met een kleurtje. Ik gebruik hem echt […]

Geef een reactie

