New in: Clinique 3 stappenplan

14 Aug

Vorige maand was het eindelijk zover. Samen met Sophie bracht ik een bezoekje aan dé Estée Lauder Company Store. Eén van de dingen dat op mijn lijstje stond, was het 3-stappenplan van Clinique. Wil je hier graag meer over weten? Lees dan snel verder.

Ik had al heel veel dingen gelezen over het 3-stappenplan van Clinique. Goede dingen en helaas ook slechte dingen, maar toch kriebelde het om dit een keertje te proberen. De producten zijn afhankelijk van je huidtype, dit kan je makkelijk testen op de website van Clinique –klik-. Ook ik deed de test en mijn resultaat was Huidtype 3: Gecombineerd vet.

 Dit zegt Clinique over huidtype 3:

  • Dit betekent dat je van nature een vettere huid hebt, vooral op de T-zone. De huid op je wangen voelt comfortabel aan.
  • Je huid is vatbaar voor puistjes.
  • Om de glans onder controle te houden en de huidtextuur fijner te maken, raden wij aan om de huid preventief te onderhouden.

De 3 stappen zijn eenvoudig, je vindt ze ook vaak terug bij andere merken. Zo gebruikte ik vroeger de ‘Nivea Young’-serie en ook Essence heeft 3 producten die samenwerken voor een betere huid. Hieronder een klein overzicht.

Stap 1: Reinigen met de (liquid) facial soap

Deze stap zorgt voor een zachte maar grondige reiniging van je gezicht. Het haalt al het overtollige vuil weg. Dit is zeer belangrijk. Je gezicht wassen zonder een reiniging is eigenlijk hetzelfde als douchen met je kleren aan. Geen goed plan dus. Je hebt deze ‘zeep’ in een echte zeepvorm en als een liquid wash. Zelf ben ik eerder een fan van een liquid wash, maar helaas hadden ze deze niet meer in voorraad. Ik nam dus de harde zeep mee. Ik ben wel benieuwd, heb namelijk nog nooit een harde zeep in mijn huidverzorging gebruikt.

Stap 2: Exfoliëren met de Clarifying Lotion

Exfoli-watte? Exfoliëren is eigenlijk het bovenste laagje ‘weghalen’. Dit laagje zijn dode huidcellen, vet en overtollige talg. Dit zorgt ervoor dat je huid weer kan ademen, je nieuwe ‘gezonde’ cellen zorgen ervoor dat je huid beter bestand is tegen omgevingsinvloeden. Denk maar aan de vervuilde lucht. Ook zal je een egalere teint krijgen.

Stap 3: Hydrateren met de Dramatically Different Moisturizing Lotion of Gel

Excuses voor het gehavende doosje. In de ELCS verkopen ze namelijk vooral producten met beschadigde verpakking, vandaar de korting. Met het product zelf is uiteraard niets aan de hand.

Hydrateren kennen we allemaal, iedereen smeert wel verschillende cremes op het gezicht om een betere een stralendere huid te krijgen. Clinique belooft de huid zachter, comfortabeler en weerbaarder te maken tegen onzuiverheden. Elk van de 3 stappen helpt de volgende stappen en zorgt voor een optimaal resultaat.

Clinique belooft volgend resultaat:

  • Onmiddellijk: Een gladde en heldere huid, vrij van dode huidcellen en een evenwichtige vochtbarrière.
  • Week 1: De effecten van een goede dagelijkse routine worden zichtbaar. Je hebt een gezondere en frissere huid, die minder dof is en een egalere textuur heeft.
  • Week 2: Je huid ziet er nog stralender uit.
  • Na verloop van tijd: Minder vatbaar voor puistjes, vocht wordt gemakkelijker door de huid opgenomen. Je huid verkeert in optimale conditie om er langer jonger uit te zien.

Zo dat klinkt allemaal veelbelovend niet? Ondertussen heb ik de producten al enkele weken in mijn bezit, maar ga ze nu pas beginnen te gebruiken. (Ik gebruik altijd eerst mijn andere producten op ;)). Ik ben echt ontzettend benieuwd of ik een verschil zal voelen/merken. Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Clinique 3-stappenplan is te koop bij o.a. Ici Paris XL, de prijs varieert tussen de €15 en €20 per product, afhankelijk van de hoeveelheid. Dit is zeker wel een pak geld, denk er dus goed over na of vraag een testkitje. Met deze pakketjes kan je het 3-stappenplan enkele dagen uitproberen.

 Hebben jullie het 3-stappenplan al? Zijn jullie er tevreden over of helemaal niet?

Eén reactie to “New in: Clinique 3 stappenplan”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wat vind ik er nu van? #1 « MickMak - 21/01/2013

    […] Vol enthousiasme begon ik aan een nieuwe skincare routine. […]

Geef een reactie

