Books #1

16 Aug

Bron: weheartit.com

Ik lees ontzettend graag. Ik hou ervan om lekker weg te dromen bij een verhaal, of een boek in één ruk uit te lezen omdat het zo spannend is. In deze artikels wil ik jullie graag op de hoogte houden van wat ik gelezen heb, wat ik lees en wat ik verder nog wil lezen. Met dus een heleboel tips. Nu: Deel 1

Harry Potter & The Goblet of Fire – J.K Rowling

Wie kent ze niet? Dé Harry Potter boeken. De nederlandse serie heb ik enkele keren gelezen en dit jaar was ik vastberaden om ze allemaal in het engels te lezen. De eerste drie heb ik vlotjes na elkaar gelezen en na enkele maanden pauze ben ik nu bezig in nummer 4. Niet echt spannend, want ik weet al hoe het afloopt, maar toch heeft dat engelse nog wel een andere magie over zich. Ik denk dat iedereen dit wel kent, dus ik ga geen uitgebreide beschrijving geven ;). Voor diegenen die Harry Potter niet kennen (bestaan die?), zou ik zeggen: wikipedia!

Harry Potter & The Goblet of Fire: 8/10

Achterflaptekst:

It is the summer holidays and soon Harry Potter will be starting his fourth year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Harry is counting the days: there are new spells to be learnt, more Quidditch to be played and Hogwarts castle to continue exploring. But Harry needs to be careful – there are unexpected dangers lurking.”

De Keuze is aan jou – Rachel Timms

Dit boek staat al jarenlang op mijn verlanglijstje. Dit is een zeer speciaal boek, je beslist namelijk zelf hoe het afloopt. Je maakt keuzes waardoor het hoofdpersonage het verhaal speelt dat jij wil. Het leuke is natuurlijk dat je dit meerdere keren kan lezen en dat je toch telkens een ander verhaal hebt gelezen. Ik ben fan! Misschien wordt het nu toch eens hoog tijd om deze aan te kopen. Achteraf laat ik jullie zeker weten wat ik ervan vond ;)!

Achterflaptekst:

“De wereld van De keuze is aan jou ligt aan je voeten. Het is een moderne avonturenroman die je zelf in mag richten. Wie ben jij? De wonderschone Barbarella, verleidelijk, direct en niet te beteugelen? Of speel je het spel als Barnie, met zijn onweerstaanbare aantrekkingskracht op vrouwen en gevaar?

Wie je ook wilt zijn, jíj hebt de macht in handen, van het begin tot het einde. Het perfecte einde, dat je zelf mag kiezen. Er zijn bijna veertig verschillende manieren waarop dit boek kan eindigen, dus de keuze is aan jou. Kies je de perfecte romance, veel plezier, of gewoon een paar ontmoetingen met sexy vreemdelingen? De fun-factor is hoog, je kunt bijna niet wachten erachter te komen hoe de plot zich ontwikkelt als je er zelf controle over hebt – en natuurlijk willen ook je vrienden weten wat er gebeurt als zij het spel spelen. En de vrienden van je vrienden...”

Hou je mond – Sophie Kinsella

Dit boek kreeg ik van mijn zus met Kerstmis enkele jaren geleden. Net zoals ik van Sophie Kinsella gewend ben was dit weer een heerlijk wegzwijmel boek met een hoog ‘het hoofdpersonage ben ik precies’-gehalte. Gedachten op nul en lezen maar. Een grappig verhaal, leuk en vlot geschreven. Sophie Kinsella blijft voor mij toch dé chicklit-topper. (En wat veel mensen niet weten is dat ze eigenlijk Madeleine Wickham heet en ook onder die naam schrijft, leuk weetje!)

Hou je Mond: 7/10

Achterflaptekst:

“Emma heeft, zoals alle jonge vrouwen ter wereld, een paar geheimpjes. Voor haar ouders, haar vriend, haar collega’s. En sommige geheimen wil ze met niemand op de hele wereld delen.

  • Ze werd ontmaagd in de logeerkamer terwijl haar ouders een film zaten te kijken
  • Ze heeft maat 40, niet maat 36 zoals haar vriend Connor denkt
  • Ze vindt Connor een beetje op Ken lijken. Die van Barbie en Ken
  • Ze geeft de plant van een irritante collega sinaasappelsap – bijna dagelijks
  • Ze heeft geen idee wat NAVO betekent
  • Haar string doet pijn

Emma is altijd nerveus als ze moet vliegen. Daarom vertelt ze al haar geheimen zomaar aan een aardige vreemde man die naast haar in het vliegtuig zit. Tenminste, Emma dénkt dat het een vreemde is. Want wanneer ze de volgende dag op haar werk komt…”

The Hunger Games 1 – Suzanne Collins

Opeens zag ik het overal verschijnen: ‘The Hunger Games’. De boeken gingen rond in de klas en opeens las ik dat er een gelijknamige film uitkwam. Ik wou meer weten! Sophie had deze boeken al verslonden en ik mocht ze van haar lenen. Alledrie heb ik ze in een ruk uitgelezen. Ik moet zeggen dat ik het eerste boek het best vond. Wanneer ik zo’n verhalen lees vraag ik me altijd af hoe mensen op zoiets kunnen komen. Ik heb ze niet in het nederlands gelezen, maar het engels is zeker niet te moeilijk. Vorige week heb ik de film gezien. Het cliché wordt weeral eens nageleefd: ‘Het boek is beter dan de film.’ Al vind ik het wel een goede verfilming. Er gebeurt zoveel in het boek dat het gewoon onmogelijk is om alles te verfilmen, of de film moet 8 uur duren. Weer zo’n boek dat je gelezen moet hebben.

The Hunger Games 1: 8/10

Achterflaptekst:

“May the odds be ever in your favour

Winning will make you famous. Losing means certain death.

In a dark vision of the near future, twelve boys and twelve girls are forced to appear in a live TV show called The Hunger Games. There is only one rule kill or be killed. When sixteen-year-old Katniss Everdeen steps forward to take her sister’s place in the games, she sees it as a death sentence. But Katniss has been close to death before. For her, survival is second nature.”

Vanaf vandaag vinden jullie bovenaan een nieuwe pagina. Op de pagina ‘Books’ vinden jullie een lijst van alle boeken die ik gelezen heb, en nog wil lezen. Er zal ook telkens een link zijn naar het artikel waarover ik over een bepaald boek spreek, handig als je een keertje niet weet welk boek je graag wil lezen.

Edit: Ik neem foto’s van de boeken die ik in mijn bezit heb, voor de andere foto’s gebruik ik gewoon de standaard foto van bol.com

Alle boeken zijn te koop in de boekenwinkel of via bol.com, nog een goede website is the Book Depository, ze verzenden wereldwijd gratis. Wel zijn dit vooral engelstalige boeken.

Jullie hebben zeker al één of meer van bovenstaande boeken gelezen, wat zijn jullie favorieten?

8 Reacties to “Books #1”

  1. Josephine 16/08/2012 bij 14:50 #

    Tips, daar houd ik van! Ik heb deze vakantie heel veel boeken gekocht, dus deze gaan op een lijstje. The Hungergames, alledrie de boeken, wil ik nog lezen!

    • miiickk 17/08/2012 bij 08:51 #

      Wow, wat ben ik vereerd om van jou een comment te krijgen ;)! The Hungergames zijn echt geweldig, een apart verhaal, maar superspannend en origineel. Veel leesplezier ermee! xx

  2. Jesdiny 20/08/2012 bij 13:47 #

    Ik ben ook zoooo benieuwd naar The Hunger Games! Heb al wel de film gezien en die vond ik geweldig.

    • miiickk 20/08/2012 bij 14:03 #

      Als je de film geweldig vond, zal je de boeken zeeeeeeeeker geweldig vinden! Veel meer diepgang in de personages en gewoon supperspannend om te lezen! Doen zou ik zegggen ;)! xx

  3. marlyssa 20/08/2012 bij 14:47 #

    Ik herken het helemaal. The Hunger Games wat een goede boeken!

  4. Mme sophistique 26/08/2012 bij 11:00 #

    Als je heel veel tijd hebt (en daar vrees ik voor, met het nieuwe academiejaar weer in zicht) staan mijn Game of Thrones boeken ook altijd ter beschikking 😉

    • miiickk 26/08/2012 bij 12:07 #

      Momenteel heb ik hier nog massa’s boeken liggen ;). Maar ik houd het in mijn achterhoofd, lieve schat. Me lofjoe longtaaim. xx

Geef een reactie

