Mijn huisdieren

22 Aug

Vandaag gaan we even de persoonlijke toer op. Al heel mijn leven ben ik een echte dierenvriend. Hier in huis hebben we altijd wel honden of katten gehad. Ik ben er gewoon mee opgegroeid, momenteel heb ik 2 honden en 1 kat. Het zijn echte cutiepies ;). Benieuwd hoe ze eruit zien? Kijk dan snel verder!

  • Pineau

Laat ik beginnen met de lelijkste van den hoop ;). Haha, onze Pineau is heel onverwacht bij ons terecht gekomen. Onze kat was net gestorven en ik wou nooit van mijn leven nog een andere kat, ik had er zoveel verdriet van. Ik heb het er nu nog altijd moeilijk mee. Onze buren hadden een straatkatje geadopteerd die zwanger was en 2 maanden later was het van dat, een Pineauke. We hebben hem sinds kleins af aan dikwijls bij onze hond gezet, zodat we konden zien of ze overeenkwamen. Het resultaat? Een kat die meer hond is dan kat, pootjes geeft en kwispelt. Geniaal! Ik noem Pineau ook wel eens ‘onze koe’ of ‘onze voetbal’. Hij is echt superlomp, maar dat maakt hem ook superschattig. Hij is altijd in de mood om te knuffelen. Gewoon een lieverdje. En uiteraard heeft het geen 2 weken geduurd of ik had hem ook in mijn hart gesloten. Ondertussen is hij al 3 jaar geworden, wat gaat de tijd snel. En ik zou hem echt niet meer kunnen missen. (Zelfs de honden zouden hem niet willen missen.)

  • Pebbles

Pebbles is nu al 6 jaar onze hond. Ze is een Engelse Cocker Spaniel en bestaat uit één kleur, een rossekopke ;). Ze is de eerste hond die ik echt mee heb opgevoed, zeg maar. Ik zie ze ontzettend graag. Ze is superschattig, maar heeft toch een echt karaktertje. Zo koppig als een ezel is ze ;). Dan zit ze daar wat te mokken in haar mandje, en dan moet ik lachen. Want Pebbles denkt dan dat ze er boos uitziet, maar ze is echt om op te eten. Ik weet echt niet wat ik ga doen als Pebbles er niet meer is, ze is mijn lievelingetje. Nu met onze nieuwe hond in huis, merk je ook dat Pebbles een echt ‘mamatje’ is, soms zelfs al een echt ‘bommake’. We hebben er lang voor moeten zagen bij de papa, maar sinds Pebbles in huis is, is ook hij overstag gegaan. Dan liggen ze met z’n tweetjes op de mat te rollebollen, echt lief. Het enige nadeel is dat Pebbles een jachthond is, ze volgt altijd haar neus. We kunnen ze niet los laten lopen wanneer we wandelen, want dan schiet ze weg als een pijl uit een boog. We zijn haar al vaak kwijtgespeeld en dat zijn toch bange momenten hoor. Ze is zo’n schatje.

Pebbles en ik in de sneeuw

  • Billie

Billie is onze nieuwste aanwinst. Sinds januari zijn wij de trotse bezitters van een echte Australian Labradoodle. Een labrawatte?? Mensen denken dat een Labradoodle een kruising is tussen een labrador en een poedel. Maar niets is minder waar, ons Billie is dan ook een rasechte ‘Hollandse schone’. Als je meer info wil stuur ik je graag door naar de website van de mensen waar Billie vandaan komt. Hollanddoodles wordt gerund door een supertof gezin. Ons Billie was de allerkleinste van het nestje, maar heeft ervoor gevochten en dartelt nu rond in ons gezinnetje. Ze is een echt schatje, zeer mensgericht en superzachtaardig. Waar Pebbles totaal geen knuffelaar is, krijgt Billie er maar geen genoeg van. Zelfs spelen met de kat is een plezier om naar te kijken. Ondertussen hebben we hier thuis ook al een heuse ‘Doodle-dag’ gehouden. Dan is Billie’s mama en familie naar hier afgezakt, samen met nog wat doodles uit België. Wat een zicht, zoveel Labradoodles in de tuin. Het was superleuk. Billie is nu ontzettend aan het puberen, maar ze is een echte clown. Geweldig om te zien!

Pebbles en Billie

Zoals jullie wel merken, trek ik onwijs graag foto’s van mijn huisdieren. Ik heb er duizenden! Ook altijd moeilijk om te kiezen ;). Hieronder vinden jullie nog een filmpje van Billie en Pineau, superschattig!

 

Hebben jullie huisdieren? Zien jullie ze ook zo ontzettend graag ;)?

4 Reacties to “Mijn huisdieren”

  1. Liliane 23/08/2012 bij 12:55 #

    Wat een mooierds!
    Die eerste foto van Billie, die is zo komisch, zo’n olijk gezicht! 😀
    En het filmpje is ook supergrappig 😀

    • miiickk 23/08/2012 bij 12:57 #

      Ze is echt een clowntje 😉 xx

  2. Dat Zit Wel Snor 24/08/2012 bij 14:33 #

    Wat een lief filmpje. Ik heb hardop gelachen. Zelf heb ik een hele lieve kat genaamd Django. Als ik thuis kom en ik buigvoorover gaat ze op haar achterpoten staan om me een kopje aan me hoofd te geven. Heel lief.
    Liefs, Renate

    • miiickk 24/08/2012 bij 16:11 #

      Wat lief, ik kan het mij al helemaal voorstellen ;)! Superschattig.
      Liefs xx

Geef een reactie

