Movies #1

24 Aug

bron: weheartit.com

Nog één van mijn favoriete bezigheden is ’s avonds gezellig naar een filmpje kijken, of naar de cinema gaan. Ik hou van allerlei soorten films, van komedies tot cultfims. Alles is al de revue gepasseerd. In deze artikels wil ik jullie graag op de hoogte houden van welke films ik gezien heb en welke ik verder nog wil zien. Leuk wanneer je dus niet weet welke film je wil zien. Vandaag: Deel 1.

Sinds ik klein ben noemt mijn mama me al ‘nen tv-maniak’ of ‘ons Mick, die is geboren met een afstandsbediening in haar hand.’. Haha;), that’s me. Ik had ook het geluk dat mijn vriend ongeveer 3 jaar lang in de cinema werkte. Zo konden we vaak samen gratis genieten van de allernieuwste films. Geweldig toch? Jullie vinden telkens mijn mening over de film en een trailer terug, dan kunnen jullie meteen beslissen of jullie de film ook een keertje willen zien. Verder komt er bovenaan ook een ‘Movies’ pagina, hetzelfde principe als de ‘Books’ pagina. Enjoy! (Alle foto’s komen van imdb.com)

  • Se7en

Dit is denk ik één van de eerste echt enge film die ik gezien heb. Het verhaal gaat over een politie-inspecteur die op zoek is naar een seriemoordenaar. Deze seriemoordenaar vermoordt de mensen aan de hand van de “7 zonden”. Meer ga ik niet verklappen, want het is echt een hele goede film. Een origineel einde en gewoon superspannend tot de laatste minuut. Ik vind het altijd geweldig om te zien op wat voor moorden mensen kunnen komen. Het zijn echt wel ‘originele’ moorden om het zo te zeggen. De belangrijkste acteurs zijn Brad Pitt en Morgan Freeman. Ik hou echt van elke film met Morgan Freeman. Wanneer ik hem tussen de acteurs zie staan, verwacht ik meteen een goede film. Geweldige acteur is hij.

IMDB: 8,7/10

Mick: 9/10

  • Memento

Deze film gaat over een man die lijdt aan geheugenverlies. Bij een inbraak in zijn huis is zijn vrouw omgekomen en heeft hij een enorme klap gekregen op zijn hoofd, waardoor zijn geheugen één grote warboel is. Hij is vastbesloten om de moordenaar te vinden en de zaak op te lossen. Dit is echt een hele speciale film, zo eentje die je twee keer moet kijken. Je moet er echt met je gedachten bij zijn, maar het is een zeer goed verhaal. Soms vind ik zulke films vermoeiend, omdat je geen seconde kan wegkijken. Maar bij deze film was het wel de moeite waard.

IMDB: 8,6/10

Mick: 8/10

  • 500 days of Summer

Hier dacht ik meteen ‘Oh, ik ga weer eens een leuke romantische film kijken.’ Maar niets is minder waar, dit is echt geen feelgood-movie. Toch heb ik enorm van de film genoten, ik vond het zeker een verrassend verhaal. Omdat je toch altijd die zeemzoete liefdesscénes verwacht. Goh, ik wil eigenlijk niet teveel verklappen. Je moet deze film echt gezien hebben. Alleen al omdat Joseph-Gordon Levitt zo’n cutiepie is. Ik ben ook helemaal fan van Zooey Deschanel en samen vormen ze een prachtig paar in deze film. Ik heb hier lekker mijn gedachten op nul kunnen zetten en wegdromen. Wat uiteindelijk de bedoeling is van zo’n film, toch?

IMDB: 7,9/10

Mick: 7,5/10

Hieronder vind je een filmpje terug, zo had de film ook wel mogen aflopen ;).

  • The Shawshank Redemption

Dit is zonder twijfel één van mijn favoriete films. We moesten deze verplicht kijken op school en ik had er eerlijk gezegd niet veel zin in. Het verhaal sprak me niet aan. Maar ik moet zeggen, ik ben helemaal van mening veranderd. Wat een geweldige film is dit! Wederom met Morgan Freeman ;), dus eigenlijk kon het gewoon niet misgaan. Het gaat over een bankier (Andy: Tim Robbins), die levenslang heeft gekregen voor de moord op zijn vrouw en haar minnaar. Hij wordt geplaatst in de gevangenis ‘Shawshank’. Hier zitten de zware criminelen. Stapje voor stapje went Andy aan het gevangenisleven en werkt zich zelf op tot echte belastingsadviseur binnen de Shawshank muren. Ook het opbouwen van vriendschappen is hier niet makkelijk, maar in Red (Morgan Freeman) heeft hij een echte vriend gevonden. Dit is echt een film die je MOET gezien hebben, dit zeg ik niet zomaar. Neenee, vanavond gaan jullie allemaal massaal naar The Shawshank Redemption kijken. Deal? ;).

IMDB: 9,3/10

Mick: 10/10 !!

  • Tangled

Zoals jullie weten ben ik in hart en nieren nog steeds een klein meisje. Zo hou ik ook ontzettend van Disney en alles wat met prinsessen te maken heeft. Ik moest en zou dus Rapunzel zien, en wat was ik aangenaam verrast. Het verhaal van Rapunzel is alombekend en toch heeft Disney er weer hun eigen draai aan gegeven. Geweldig gewoon, de muziek is ook weer fantastisch. Ik werd echt blij van deze film. Wat ik zo leuk vind aan zulke films, is dat er ook voor volwassenen enorm veel grapjes inzitten. Echt een pluspunt, ik zal het in ieder geval niet erg vinden om later met mijn kinderen naar zulke films te moeten kijken ;). Ik ben fan (en zeker van die lange blonde haren en die yummie prins ;)).

IMDB: 7,8/10

Mick: 8/10

Hierbij nog een extra filmpje van Rapunzel: (Het liedje – mother knows best)

Wat vinden jullie van deze films? Hebben jullie ze al gezien?

Eén reactie to “Movies #1”

  1. Lifesplash 24/08/2012 bij 21:21 #

    500 days of summer hoor je altijd veel over, hij lijkt mij ook echt heel erg leuk! De rest spreekt mij denk ik niet zo aan, sowieso ben ik eerlijk gezegd geen mens dat echt dol is op films, ik weet niet… het is niet echt mijn ding.

Geef een reactie

