(Mijn) zoete zonden

26 Aug

Bron: weheartit.com

Ik ben een echte zoetebek. Vroeger kon ik eten wat ik wou, maar de laatste jaren moet ik toch wel wat opletten. Zeker op kot is dit niet altijd even makkelijk. Ik probeer het zoveel mogelijk te laten, maar ik durf al wel eens te zwichten. Benieuwd wat voor lekkers ik zoal bedoel? Lees dan snel verder

1. Patékes

Bron: pinterest.com

éclairs, astridjes, chocoladetaart, appelcake, boule de berlins, donuts,… het kan er allemaal in bij mij. In de bakker kijk ik telkens mijn ogen uit. Ik zou echt niet kunnen werken tussen al dat lekkers ;). In de supermarkt waar ik op kot zit hebben ze ook altijd geweldige taartjes. Ze versnijden grote taarten in stukken zodat studenten dan een stuk kunnen kopen. Zo hoeven we geen hele taart te kopen. Slim gezien, maar niet goed voor mijn buikje ;).

2. Popri

Ik ben normaal geen witte chocolade-fan, maar bij popri is het helemaal anders. Ik kan er echt van genieten. Zonder dat ik het goed en wel besef heb ik een hele reep naar binnen. Niet ok dus… Voorlopig koop ik het dan ook gewoon niet meer, dat is het enige wat helpt ;)!

3. Delacre koekjes

De koekjes van Delacre zijn gewoonweg dé beste. Elk jaar krijg ik een grote doos van mijn oma voor mijn verjaardag. En goh, wat ben ik daar ontzettend blij mee. Ik herinner mij één specifieke dag dat ik mij met het (toendertijds) nieuwste boek van Harry Potter én een doos delacre koekjes op mijn bed heb genesteld. Een hele dag gelezen en koekjes gegeten, aaah de good days. Meer van dat :).

4. Regenboogmatjes

Bron: pinterest.com

Zuur en zoet tegelijk. Regenboogmatjes zijn gewoonweg awesome. Wie houdt er niet van? In één keer opeten of de kleurtjes eraf trekken. Geniaal! Op skireis nemen we met de meisjes altijd één grote doos regenboogmatjes mee, ik denk dat dit 1kg is. Toch lukt het ons nooit om die doos op 1 week op te krijgen, en misschien maar goed ook. Maar van die kleurtjes smelt ik gewoon al weg… mmmh

5. Macarons

Ik heb ze nog niet zo lang geleden ontdekt, maar ik ben fan! In Parijs at ik ze elke dag met m’n vriend. Overheerlijk, wel vind ik het jammer dat ze overal vrij duur zijn. Bummer. We hebben ze dan ook al eens zelfgemaakt en ze waren echt goed gelukt. Je kan het eindresultaat zien op de foto hierboven. Macarons de Paris, jummy in my tummy.

6. Cupcakes

Ik hou ervan om ze te eten, maar ik hou er nog meer van om ze te maken. Hierboven zien jullie al enkele creaties. Ik kan hier echt uren mee bezig zijn. Het geweldige aan cupcakes is dat je alles naar je eigen smaak kan doen. Deeg, glazuur, welke kleurtjes, of doe je er hagelslag op? Volledig je eigen keuze. I like. Hieronder zien jullie ook een foto van de regenboogtaart die ik voor m’n vriend heb gemaakt. Schot in de roos;).

Zo, dit waren mijn grootste zoete zonden (kort maar krachtig). Ik zou uren kunnen praten over taart en koekjes, haha! Vandaag een kort artikel, want morgen examen. Spannend! Duim alvast voor me ;).

Hebben jullie zoete zonden? Of zijn jullie eerder zoutgericht (denk: chips?)? Laat het me weten!

2 Reacties to “(Mijn) zoete zonden”

  1. Josephine 26/08/2012 bij 19:44 #

    Oooh, dat ziet er allemaal zo lekker uit! Ik kan eindelijk weer op je blog, maar volgens mij is dit ook een andere url? Mistte je posts al!

    • miiickk 27/08/2012 bij 07:19 #

      Heb inderdaad een nieuwe url. Wou dit al van in het begin doen, maar wordpress deed moeilijk :)! Thanks voor je lieve berichtje ;)! xx

Geef een reactie

