Nu is alles beter

31 Aug

Vorige week lazen jullie een artikel waarin ik jullie vertelde waarom het vroeger beter was. Uiteraard heeft elke periode in je leven zijn voor- en nadelen. Momenteel bestempel ik mezelf als student ;). En dat heeft zo zijn charmes. Benieuwd waarom nu alles beter is? Lees dan snel verder.

1. Rijbewijs

Hier had ik uiteraard m’n rijbewijs nog niet 😉

Het heeft even geduurd, maar nu heb ik sinds iets meer dan een jaar ook mijn rijbewijs. Gewoonweg zalig en superhandig. Mijn vriendje woont vrij ver, ongeveer 2 uur met het openbaar vervoer. Nu met de auto gaat dit allemaal veel vlotter. Het kost me met de auto ongeveer 45 min om tot bij hem te raken. Veel sneller dus. Ook gewoon de auto nemen om naar de winkel te gaan, te gaan werken, ’s avonds naar de stad. Me is happy!

2. Geld verdienen

Hoe ouder je wordt, hoe meer kansen je hebt op een job. Een echte job zal nog wel even duren, maar momenteel neem ik genoegen met mijn studentenjob. Ik heb al vanalles gedaan, in de horeca, in een schoenenwinkel, in de cafetaria op de unief,… Momenteel doe ik promowerk, dit wil zeggen dat ik heel erg veel afwisseling heb. Soms moet ik gaan opdienen op events of feestjes, in de winkel nieuwe producten laten proeven aan de klanten, op straat lekkere dingen uitdelen, noem maar op. Ik ben hier heel tevreden over. Het is superhandig dat hoe ouder je wordt, hoe minder afhankelijk je hoeft te zijn van je zakgeld. Ik kies nu zelf hoe vaak ik werk en waarvoor ik wil sparen. Handig!

3. Studentenleven

Biomedica 2011-2012. De ploeg waar ik dit jaar de leiding over had.

Hét studentenleven, toch iets wat je echt moet meemaken. 4 lange jaren is het voor mij al aan de gang. Ik heb me er volledig ingegooid in mijn eerste jaar. Laten dopen bij de studentenclub en daar nogal in doorgegroeid. Vorig jaar heb ik de taak van Praeses op mij genomen, een geweldige ervaring. Nu is het stilaan tijd om het studentenleven wat af te bouwen. Niet dat het niet meer leuk is, maar ik heb er zowat genoeg van ;). Het lijkt erop dat ik volwassen aan het worden ben? -soms dan toch-

4. Studeren wat je wil

Kijk hoe blij we rondlopen op de campus ;). Al sleurend met al onze cursussen.

Eén van de dingen die ik echt geweldig vind. In het middelbaar hingen mijn punten ontzettend af van mijn interesse. Een AA voor de vakken waarin ik me interesseerde en een B voor de rest ;). Nu ik eindelijk in een richting zit die me volledig interesseert ben ik ook een pak gemotiveerder. Ok, er zijn wel eens saaie lessen bij. Maar al bij al ben ik blij waar ik ben terechtgekomen. Ik kan me geen interessantere studie voorstellen.

5. Verantwoordelijkheid & vrijheid

Het is leuk dat je meer kansen krijgt en van je ouders meer vertrouwen en verantwoordelijkheid. Zelfstandig op kot gaan wonen, een rijbewijs halen, werken,… Ook vind ik het geweldig dat ik skiles mag geven aan kleinere kinderen. Ik kijk altijd ontzettend uit naar deze weken en ben altijd blij dat mensen me dan ook vertrouwen. Het geeft je meer zelfvertrouwen en het is gewoon een leuk gevoel ;). Dit hangt wat samen met de vrijheid die je ook krijgt.

6. Mening

Ook leuk is dat er meer naar je geluisterd wordt, je mening wordt gevraagd. Wanneer er thuis veranderingen gaan gebeuren word ik altijd op de hoogte gesteld en wordt mijn mening gevraagd. Dit hangt wat samen met het vorige puntje, maar het is wel leuker dan dat je als kind alles moet ‘ondergaan’. Dit jaar stelde ik voor de go-kart-race het thema de Flintstones voor, er werd naar me geluisterd en je ziet hoe geweldig het geworden is ;).

7. Zus

Dit is iets wat gewoon ontzettend verbeterd is. Als kinderen konden we elkaar wel eens in de haren vliegen ;). En met de leeftijd is onze zusterliefde enorm gegroeid. Ik kan me geen betere zus wensen, ze is gewoon geweldig. Ik ben blij dat we zo’n goede band hebben, ik kan altijd bij haar terecht en ze zou voor mij door een vuur gaan. (Ik ook voor haar ;)). Mijn allerliefste Jillekepillekekiekebilleke.

8. Liefde

Ik en m’n vriend in Parijs ;). (Maar dat zag je al wel aan de Eiffeltoren, haha)

Last but not least, de liefde. Wanneer de ‘kvraagetaan’ echt serieus wordt ontstaat er de liefde ;). Vlinders in je buik, iemand hebben om deze gevoelens mee te delen. Zalig. En omdat je toch wat sterker in je schoenen staat, gaat een relatie ook veel vlotter. Belangrijk om voor jezelf te durven opkomen, waardoor je beter weet wat je wil. Die verliefdheid, de spanning en dan de relatie die erop volgt is geweldig. Ik heb gelukkig nog maar 1 keer een gebroken hart gehad en hoop dan ook dat dit niet meer moet gebeuren. Een nadeel bij een voordeel.

Wat vinden jullie zo leuk aan het ‘ouder’ worden? Merken jullie dit ook? Of willen jullie toch liever naar ‘vroeger’?

2 Reacties to “Nu is alles beter”

  1. Stephanie 31/08/2012 bij 13:35 #

    Ik geef je helemaal gelijk 🙂 Al moet ik mijn rijbewijs nog wel halen… Maar voor de rest ben ik het helemaal eens!

  2. Josephine 31/08/2012 bij 17:36 #

    Hele mooie punten! Ik denk dat als mijn broertje en ik ouder worden, wij ook beter met elkaar om kunnen gaan.

Geef een reactie

