Dreaming of a Tattoo

4 Sep

Al enkele jaren zit ik op het internet te zwijmelen naar mooie tattoo’s. Ik vind het echt iets hebben en tegenwoordig vind je zoveel leuke en originele tattoo’s. Zelf twijfel ik al heel erg lang om er eentje te nemen. Tijd dus om de voor en nadelen eens af te wegen.

Eén van de grotere nadelen is voor mij de combinatie met mijn job in de toekomst. Het staat niet echt professioneel, een dokter vol met tattoo’s. Ook al is dit een hele mooie tattoo, toch vind ik dit niet goed overkomen. Voor mij is het dus al zeker de keuze om geen tattoo te nemen op een zichtbare plaats. Dus niet op de pols, arm, schouder, nek,…

Wat ik een mooie plaats vind is bv op de heup. Wel jammer dat dit vaak als ‘trashy’ bestempeld wordt, want er zijn genoeg stijlvolle tattoo’s op die plaats. Ook heb je het nadeel dat deze flink kunnen uitrekken wanneer je zwanger wordt. Misschien toch een no-go? Nadien vond ik veel mooie tattoo’s geplaatst op de zij. Ook ontzettend mooi en makkelijk te verbergen. Shirtje of topje erover en je ziet er niets meer van.

Wat je vaak hoort is : ‘Later als je oud bent, loop je als bommatje rond met een tattoo, dat kan toch niet?’. Wel, voor mij maakt dit eerlijk gezegd niet veel uit. Ik zou mijn tattoo sowieso niet enkel nemen voor de fun, en ja dan moet je er later maar mee rondlopen. Aangezien ik een verbergbare tattoo wil, vind ik dit niet echt een probleem.

Een MICK-ey mouse tattoo? Iets voor mij, als rasechte Disneyfan? & mijn bijnaam 😉

Wat is het grootste dilemma? Wat ik precies wil… Ik vind zoveel dingen mooi en leuk staan. Verder vind ik het ook een gek fenomeen dat een tattoo altijd een betekenis moet hebben. Voor mij is een tattoo ook gewoon heel erg mooi en hoeft het daarom niet iets speciaals te betekenen. Ik vind het natuurlijk prachtig wanneer het dit wel doet, en dit kan voor sommige mensen ook heel belangrijk zijn. Voor mij is het belangrijk dat mijn tattoo een weerspiegeling is van hoe ik ben, iets dat heel erg goed bij me past.

Vaak heb ik met de gedachte gespeeld om iets te zetten voor een overleden vriendin van me, of voor mijn overleden kat. (Ik heb er enorm van afgezien toen ze gestorven is). Maar eerlijk gezegd wil ik dit niet elke dag zwart op ‘vlees’ zien staan. Ik denk nog vaak aan ze, maar om er elke keer aan herinnerd te worden, dat maakt me misschien triestig? Al weet ik het niet zeker. Ook is er het feit dat ik in mijn leven ook nog andere mensen zal verliezen, hoe beslis je dan wie er wel of wie niet een tattoo verdient? De mensen die ik verloren ben zitten vooral in mijn hart, ik denk dagelijks aan ze en ergens is dit voor mij wel voldoende.

De conclusie is dat ik dus op zoek ben naar een concept (tekening, symbool, tekst,…) dat helemaal “Mick-Friendly” is en waar ik ook weet dat ik er de rest van mijn leven achtersta. Dan komt er nog de reactie van mama en papa ;). Ok, ik beslis zelf wat ik doe, maar toch zou ik graag hun goedkeuring hebben vooraleer ik zo’n beslissing neem. En dan hebben we nog niet gesproken over de pijn die het zal doen? :(. Zorgen voor later me dunkt, want momenteel weet ik het écht nog niet.

De foto’s in dit bericht zijn alvast enkele tattoo’s die ik leuk vind, de tattoo en/of de plaats. Als jullie een idee hebben voor een leuk concept. Let me know! En heeft iemand van jullie een tattoo? Of wil je er één? Wat vind je juist mooi en wat niet?

 

 

 

5 Reacties to “Dreaming of a Tattoo”

  1. Stephanie 04/09/2012 bij 19:32 #

    Ik heb zelf ook een tattoo met natuurlijk een hele betekenis achter. Ik heb hem dan ook laten ontwerpen zodat er niemand met dezelfde tattoo als mij zal rondlopen :). Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Maar ik vind ook dat het niet echt op een zichtbare plek mag staan zeker als je in de medische sector tewerkgesteld wordt. Ikzelf heb er één in mijn nek wat niet erg opvalt, soms vragen de patiënten er wel eens naar en dan vertel ik heel de betekenis, altijd een leuk gespreksonderwerp 😉

  2. Mme sophistique 04/09/2012 bij 20:30 #

    ik wil echt supergraag een in mijn nek, of op mijn ribben, vind ik zo’n mooie plaats, maar ik denk dat ons mama mij onterft :p en ook ik heb het probleem van de job, leraren met tattoos worden ook niet overal geduld 😦

  3. muchable 05/09/2012 bij 12:44 #

    Wauw zo’n veer vind ik erg mooi. Maar ik zal er zelf geen nemen (denk ik nu haha)

    Liefs, Romy

  4. Robin 06/09/2012 bij 18:28 #

    Een tattoo is super leuk om te nemen. Ik heb er zelf ook 1 maar droomde er ook echt al heel lang over. Je moet er super goed over nadenken en ook echt kijken wat je mooi vind. Ik heb zelf een super grootte tattoo voor de 1e keer en het deed ook best wel pijn. Wel moet ik zeggen dat een tattoo iets over jezelf zegt. Misschien vind je het leuk om te lezen over mijn ervaring met me tattoo dan moet je even op deze link klikken : http://jesuisrobiin.blogspot.nl/2012/08/tattoo-deel-1.html

    liefs xx

Trackbacks/Pingbacks

  1. Obsessed with… | MickMak - 11/05/2013

    […] Dat weet ik eigenlijk helemaal niet . Ik vind het helemaal geweldig in ringen, in armbandjes, als tattoo,… Dus hier een aantal mooie infinity-geïnspireerde […]

Geef een reactie

