Het kleine meisje in mezelf

5 Sep

Hoe ouder ik word, hoe vaker ik soms terugdenk aan ‘die tijd van vroeger’. Hoewel ik best zelfstandig en verantwoordelijk ben, ben ik soms stiekem toch een klein meisje ;). Ik denk dat iedereen diep in hun hart toch nog dat kleine persoontje van vroeger is. Ik schaam me er niet voor, integendeel. Ik hou van het kleine meisje in mezelf.

1. Disney

Deze 3D-glitter-poster kreeg ik cadeau van m’n vriend toen we 9 maanden samen waren ;). (ondertussen zijn we alweer 2 jaar verder)

Ik ben verzot op Disney. Je kon het waarschijnlijk al wel merken ;). De Disney-trouwjurken, Disneyland, Disneyfilms, een Disneytattoo, dé Disneystore. I Loooove it. Dit jaar ben ik vastbesloten om nog eens een bezoekje te brengen aan Disneyland. Ik hoop ooit eens Disneyworld te mogen bezoeken ;). Wat is het toch magisch in dat park, ons mama zei vroeger ook altijd ‘dit zijn nu dé echte prinsessen’. En dan stond ik daar als kleine meisje te glunderen ;). Met mijn verjaardag krijg ik ook steevast pakjes in disney-prinsessen-inpakpapier en leuke prinsessen-goodies ;). Ik schrijf enkel met prinsessenpennen en volgens mij is mijn hart stiekem een roze fluffybal met glitters. Oooh, I love them!

2. K3

Als kleine meisje was ik verzot op K3. Serieus ;), maar toen was het ‘niet cool’ meer. Dus mijn K3-cd’s verstoften in de kast. Jaren later ontdekte ik ze weer en nog steeds kan ik elk liedje meebrullen. Ode aan de nieuwe studio-100 TV-zender. Ik weet dat het kinderachtig is, maar ik word echt ontzettend blij van hun nummers. Ook kan ik nog genieten van de oude junior-eurosong nummers. They Make Me So Happy! Hieronder enkele nummers die in mijn top-25-most-played op mijn iPod zijn geraakt. Luister gezellig mee ;)!

3. Gezelschapspelletjes

I’m a sucker for games. Zeker spelletjes zoals sprookjesland, mijn droomprins en alle roze bordspellen ;). Ik vond het vroeger zo ontzettend gezellig, met het hele gezin rond de tafel cluedo spelen. Of Scotland Yard (waarbij papa altijd het petje op had met ‘Mr X.’ op – geniaal-). Dat mis ik wel… Nu zijn de typische spelletjes veranderd in spelletjes met vriendinnen: Party & Co, Jungle Speed, Halli Galli of gezellig singstar spelen, eyetoy of buzz. Love it :). Wanneer ik alleen ben kan ik ook uren zitten puzzelen. Dit is echt ontspanning voor me, veel mensen begrijpen dit niet. (Stiekem ben ik ook een nerd ;).) En ohja, ik win -moehahaha-.

4. Van Shmink naar Make-up

Als kind vond ik het al geweldig om geshminkt te worden door mama. Ze had een cursus kindergrime gevolgd en in het weekend liep ik dan altijd rond als vlinder, tijger, prinses, roodkapje of andere gekke wezens ;). Misschien is zo ook ergens mijn make-up-passie gegroeid? Ik moet zeggen dat ik in het middelbaar weinig tot geen make-up droeg en dit echt pas ontwikkeld is toen ik op kot ging. Ik kan er echt van genieten om me helemaal op te maken voor een feestje, met een knalkleur-ooglook erbij.

5. Knuffelen bij mama

Kleine-Mick 😉

Als kind had ik ontzettend veel nachtmerries en last van groeipijn (door mij beenpijn genoemd.). Op zulke nachten lag ik dan ook tussen mijn mama en papa in te slapen, dat hield me rustig. Nu ben ik uiteraard te groot geworden om dit te doen. Sinds ik in de week op kot zit heb ik een veel betere relatie met mijn ouders. Als mijn papa naar een congres is, dan lig ik ’s nachts toch bij mijn mama te slapen. Is dat zielig? Of maakt mij dat een watje? So be it. Ik hou van mijn ouders en ik schaam me er niet voor. Ik geniet er echt van om lekker in het grote bed wakker te worden. Of om tijdens den blok vertroeteld te worden door mama. Die deze overheerlijke palmboom-fruit-snack voor me maakte. Mmmmmmmh.

Zijn jullie ook soms stiekem nog kleine meisjes? (Of jongens ;)?). Of zijn jullie volledig volwassen? (Worden we ooit volledig volwassen?) Ik ben aan het denken om een artikeltje te maken met allemaal nostalgische liedjes van toen ik klein was. Zouden jullie dit leuk vinden of niet? 

3 Reacties to “Het kleine meisje in mezelf”

  1. Josephine 05/09/2012 bij 20:08 #

    True that, ik herken het ook! Aaah Disney, I luv it too 😀 OHMYGOSH, MICK, JUNIOR EUROSONG! Ik was vroeger fan van juniorsongfestival en alles daaromheen, loved it. Soms luister ik nummers terug, memories, ik had zelfs een fanpage haha. X!nk vond ik ook tof, ben eigenlijk benieuwd of ze nu nog muziek maken aangezien ze nu ouder zijn.

    • miiickk 05/09/2012 bij 22:51 #

      Oooh zalig! Dan brul jij ook nog mee met de ‘hij is een kei’ en ‘stupid’ en ‘mijn ogen zeggen alles’. Haha! OK, er komt een junior eurosong artikel 😉 dat moet gewoon!

      Ik weet dat x!nk nog een hele tijd nummers heeft gemaakt, ze zijn zeker nog bezig maar wat ‘ruiger’ geworden dus minder bekend bij het grote publiek. Maar dat is wel het opzoeken waard 😉 xx

  2. Stephanie 06/09/2012 bij 18:06 #

    Whaa, ik vond xink ook kei leuk, en die gasten wonen in het dorp naast mij?! :p Da vond ik altijd wel het toppunt! Puzzelen doe ik eigenlijk ook wel supergraag maar dat is altijd met momenten, soms ben ik het dan weer beu om een maand nadien weer van geen ophouden te weten!
    Disneyland heeft mijn hartje ook gestolen toen ik klein was! Ik moet er echt nog wel eens naartoe!

Geef een reactie

