Before I Die #Food Stuff

8 Sep

Bucketlists, ik ben er dol op. Ik ben gewoon dol op lijstjes in het algemeen. (Geeft me rust in mijn chaos-hoofd ;)). Ik heb al letterlijke uren liggen scrollen op bucketlist-afbeeldingen. Omdat ik echt niet kan kiezen of inkorten, ga ik dit gewoon per thema behandelen. Ik zag het al bij Josephine van Oohlarouge en vond dit een supergoed idee. Vandaag: Food Stuff.

Bereid jullie alvast voor op een lange lijst ;). Maar ach, zulke afbeeldingen zijn leuk om naar te kijken, toch? Ik kan niet beloven dat ik van elk puntje dat ik uitvoer een artikel zal maken, maar ik houd jullie zeker op de hoogte. Ook kan je bovenaan bij ‘lists’ nu mijn bucketlist volgen. Have fun!

1. Eat Healthier

Onder het motto: Gezonder eten, horen alle vorige afbeeldingen. Dit is natuurlijk niet iets wat je opeens ‘doet’ en dan maar gedaan hebt. Dit is echt een aanpassing van je levensstijl. Mijn voornemen is om met een schone lei te beginnen wanneer ik terug op kot zit. Dus vanaf 24 september ga ik weer de gezonde toer op. Ik hoop dit echt vol te houden, maar ben wel vastberaden dit te doen!

2. Places to go

Dit deel gaat vooral over plaatsen waar ik graag naartoe wil om iets ‘speciaals’ te eten of proeven. Kijk snel mee!

Te beginnen met het makkelijkste, wafels eten in België. Ik heb dit serieus nog nooit gedaan, erg hé?? Ik ben op zich al geen wafel-fan, maar moet het toch eens proberen ;). Ik denk dat ik voor de Brusselse wafel met slagroom ga. Wie wil er met me mee :)?

Nog een droom van me, een diner in de Eiffeltoren @ Le Jules Verne, wie wil dit nu niet?

Het Hello Kitty Café kan je op meerdere plaatsen vinden, ik zou het liefst een bezoekje brengen aan die van Los Angeles of Seoul. Het is er allemaal superschattig ingericht, dit moet ik gewoon meemaken.

Toen ik in julie met m’n vriend in Parijs was, sleurde hij me mee naar de KFC. Ik had dit nog nooit gegeten en volgens hem kon dit echt niet verder zo ;). Ik was aangenaam verrast, ik kan het wel appreciëren. Ook geweldig om gezellig met z’n tweetjes een echte Amerikaanse Bucket leeg te eten. Maar KFC in Kentucky? Dat spant toch wel de kroon ;).

In Parijs at ik ook voor het eerst macarons. Shame dat ik ze niet eerder ontdekte, I love them. De macarons van Ladurée zijn volgens mij de bekendste ter wereld. Superduur, maar ik wil ze stiekem toch wel is proberen. Het is duidelijk, ik moet snel terug naar Parijs ;).

3. Things to do

Dit is echt iets voor mij om te doen, gewoontjes aan de bushalte ofzo. Haha, ik vind het nu al grappig. Wel vraag ik me af hoe ik mijn pudding ‘wit’ genoeg zal krijgen. Bij mij ziet hij namelijk altijd erg geel… Dat wordt nog eventjes opzoekwerk ;).

Wie wil dit nu niet doen? De beroemde taart in het gezicht van Bill Gates. Geniaal vind ik zulke dingen. Het is natuurlijk wel niet echt ‘makkelijk’ om uit te voeren, ik loop namelijk niet constant rond met een taart in m’n rugzak ;). Maar ik vind er wel iets op.

Deze vind ik echt geniaal, ik denk dat ik hier maar een filmpje van maak! Ik kijk er al naar uit.

Als mijn vriend bij me slaapt op kot, maak ik altijd ontbijt voor hem klaar. Meestal een spiegeleitje met toast en versgeperste fruitsap. Eén van mijn goede voornemens voor later is om dit vol te houden. Het heeft wel iets en het maakt mijn vriend ook altijd superblij.

Ik denk dat ik dit maar eens uitvoer met m’n beste vriend. Lachen geblazen.

I promise, ook hier komt een filmpje van. Gaat grappig worden ;).

Dit moet ook gewoon gebeuren. De balletjes in tomatensaus van moeke, de mayonnaise van bonneke, de visschotel van mama, spaghettisaus van mijn zus en mijn eigen baksels en desserts. Leuk voor later ;).

Ik vind het altijd zo fascinerend als mensen dit kunnen. Ik wil dit ook! Wie wil er mij lesgeven??

Dit gaat sowieso ook nog gebeuren. En ik ga er ook het ‘whiiiiiiiii’-geluidje bijmaken uiteraard.

Ook iets om met m’n vrienden te doen. Gisteren twijfelde ik nog aan de McDo, maar ik ben echt een watje zoals jullie weten. Toch komt het er nog van ;). Dit moet ik gewoon gedaan hebben.

Ik wist zelfs niet dat er een kookboek van bestond, maar als echte HP-fan zal ik dit toch maar kopen en allemaal uitvoeren ;). Ik kijk er al naar uit.

Gewoon een hele dag chocola eten. Dit is wel ook iets wat ik niet in m’n eentje wil doen. Met een vriendin gezellig chocolate wasted worden. Zalig!

Omdat het kan 😉 en omdat ik graag regenbogen zie.

Hint voor m’n vriend 😉 hehe. Ik hoop ooit verrast te worden met een ontbijtje op bed. Iets wat ik niet zelf kan doen uiteraard!!

4. Things to try

Gewoon omdat het kan! Een vierkante watermeloen… Smaakt waarschijnlijk hetzelfde ;), maar wil het toch eens uitproberen.

Ik heb hier zelfs al een keer over gedroomd, erg niet? Ik vind niet zo meteen een plek waar je deze kan eten. Dus ik zal maar eens een receptje moeten uitproberen. Tenzij iemand van jullie snelsnel een Krusty Krab opent :)? Pretty Please??

Weer komt mijn HP-gevoel boven. Ik vraag me echt af hoe het smaakt, als ze dit beschrijven in het boek loopt het water me al in de mond. Ik ben echt super benieuwd. Tijd om eens naar het Harry-Potter-park te trekken, me dunkt :).

Ik hoorde al van andere mensen dat dit echt superlekker is, ik weet alleen niet waar ik het kan eten. Maar als ik het ooit op het menu zie staan, komt het zeker op mijn bordje terecht ;).

Eerstvolgende td komt dit op mijn kot te staan :). Benieuwd of dit lekker is of niet?

5. Things to make

Dit is écht op mijn lijf geschreven. Totally me. Superorigineel, mijn volgende cupcake-batch worden de deze!

De beste éclairs koop ik bij de bakker hier in de buurt. Ze zijn echt amazing, supergroot en superlekker. éclairs zijn niet simpel om te maken, dus dit wil ik zeker eens uitproberen! Spannend.

Net zoals de Gummy Bears maar dan met skittles. Ziet er wel leuk uit, niet?

Je ziet het altijd in films, maar ik wil dit zelf ook eens zoo graag doen! Het ziet er gewoon zo gezellig en cosy uit. Marshmallow boven een vuurtje, een warme chocomelk erbij, mmmhh.

Ik heb dit al enkele keren gedaan, perenconfituur en braambessenconfituur. Mét fruitjes uit de tuin uiteraard ;). Maar wil dit nog wel perfectioneren.

Dit heb ik al gedaan. Jullie konden al wel een foto bewonderen, maar omdat er zoveel vraag naar is komt hier nog wel een tutorial van online. Dan kan iedereen binnenkort regenboogtaarten bakken. Joepie ;).

Zo, dit was het dan. De ontzettend lange food-bucketlist. De andere categorieën komen eraan, niet getreurd. Ik houd niet op met lijstjes maken!

Kunnen jullie het een beetje vinden met mijn food-bucketlist? Dingen die jullie ook graag willen doen? Of al gedaan hebben?

Edit: alle afbeeldingen komen van: PerfectBucketList

2 Reacties to “Before I Die #Food Stuff”

  1. Josephine 09/09/2012 bij 13:37 #

    Oh een eetgedeelte, you genious! Alleen maar fruit eten een hele maand.. dat is toch niet goed? Krijg je bepaalde stoffen niet binnen lijkt mij, maar ik ben geen deskundige. Belgische wafels, ze zijn ZO LEKKER! Ik ga zeker met je mee hihi, je lijkt mij zo leuk! En met de macarons, ik ga ook met je mee! HAHA die van mayonaise en vla is zo leuk, wil ik een keer doen! Ooh, gister had ik een cupcake en die wilde ik zo graag in mijn broertjes gezicht meppen, lijkt mij zo leuk! Haha, oh van de kauwgum moet je een filmpje maken, geniaal! Aaah weer een ander filmpje? Leukleuk, ik ben benieuwd 😀 OHMY, een krabby patty?! Ik wil met je mee met al die food dingen jeetje hahaha. Fried ice, say whut?! Haha, skittles vodka superleuk! Marshmallows boven een vuurtje heb ik heel vaak gedaan. Echt een ontzettend lange lijst, maar wel superleuk om te lezen 😀

    • miiickk 09/09/2012 bij 15:00 #

      Inderdaad, enkel fruit eten is echt niet gezond. Ik houd het op enkel fruit als tussendoortje, dus geen koekjes of snoep meer for me ;). Iedereen mag mee op mijn food-quest, zou superleuk zijn ;). Ik heb er al zin in! xx

Geef een reactie

