Tangle Teezer

10 Sep

Vorige week kocht ik dé befaamde Tangle Teezer. Ik had er vroeger al enkele keren over gelezen en opeens (hoe weet ik niet meer..) herinnerde ik mij de Tangle Teezer. Mijn haarborstel was dringend aan vervanging toe, dus de keuze was snel gemaakt. Ik moest en zou er eentje in mijn bezit hebben. Omdat ik op vakantie ben, wou ik deze dus ook nog voor mijn vertrek. Spannend, want zo makkelijk zijn ze niet te vinden.

Toen ik aan het surfen was, kwam ik uiteraard veel websites en webshops tegen die de Tangle Teezer verkopen. Ervaring leert mij dat het bij mij toch altijd ongeveer een week of langer duurt vooraleer ik pakketjes ontvang van webshops. Dit duurde te lang dus. Ik had de hoop dus eigenlijk al opgegeven om de Tangle Teezer te bemachtigen voor mijn vertrek. 😦

Tot een vriendin van me vertelde dat ze had gehoord dat deze te koop zijn bij Kreatos. Ik holde dus meteen naar de dichtsbijzijnde Kreatos, maar helaas. Ze moesten de Tangle Teezer ook bestellen, dus dan zou het evenlang duren en waarschijnlijk nog wat duurder zijn. Al mijn hoop verdween weer. Op de website van Tangle Teezer vond ik enkele groothandels waar de Tangle Teezer te koop is. Allemaal nogal ver van mijn woonplaats en niet echt haalbaar, maar eentje in de buurt. Ik reed er naartoe, maar weeral werd ik teleurgesteld. Je kon ze er niet per stuk kopen.  Aangezien ik niet echt nood had aan een display Tangle Teezers (;)) zette ik mijn zoektocht verder.

Na heel wat gegoogle en gesurf, las ik ergens dat iemand er eentje gekocht had in Pro Duo. Pro Duo is een professionele winkel voor kappersbenodigdheden en zelfs een deel make-up. Ik zocht verder en tot mijn grote verbazing was er eentje vlak in de buurt. Ik was zo blij, ik ging er meteen naartoe en ik had prijs. Tussen alle haarborstels lagen ze te blinken. Ik rekende deze felroze (hoe kan het ook anders ;)) Tangle Teezer af voor €15.

Ik wou eigenlijk heel erg graag de Compact Styler met panterprint, omdat je deze ook veilig kan meenemen in je handtas. Ze verkochten de Compact Styler wel, maar niet in deze versie. Maar ach, dat is dan voor de volgende keer ;). De Tangle Teezer die ik nu in mijn bezit heb is de Salon Elite – Pink Fizz. En hij ziet er prachtig uit, vinden jullie ook niet?

De Tangle Teezer is ontworpen door kapper Shaun Pulfrey. Ik was in het begin niet helemaal overtuigd van het design, het lijkt meer op een paardenkam;). Maar door de felle kleurtjes ben ik hem toch meer en meer beginnen lemmen. Uiteraard heb ik de Tangle Teezer niet gekocht omdat hij er zo prachtig uitziet. Hij belooft ook enorm goed te zijn voor je haar.

Wat belooft de Tangle Teezer allemaal?

  • Aangenaam gevoel met een licht masserende werking.
  • Zowel voor dames & heren.
  • Tijdswinst (sneller en efficiënter ontwarren van de haren).
  • Door de betere kambaarheid heb je minder conditioner/maskers nodig.
  • Beter voor de haren (tandjes trekken haren niet stuk).
  • Ligt ergonomisch goed in de hand.
  • Goed voor alle haartypes.
  • Makkelijk in onderhoud.

Dat is weer een hele waslijst aan beloftes ;). Ik gebruik hem nu nog maar 2 dagen, dus voor het echte effect op mijn haar te zien zal ik nog even moeten wachten. Wel kan ik al verklappen dat ik aangenaam verrast ben. Het kamt inderdaad vlot en ik merk dat ik minder haren verlies. Normaal hangt mijn hele borstel vol, terwijl er nu maar enkele haren tussen de tandjes zitten. Dit komt omdat de Tangle Teezer uit 1 stuk gemaakt is. Er zijn dus geen randjes of stukjes waar je haar achter kan blijven hangen. Het enige waar ik niet zo’n fan van ben is de vorm, naar mijn mening ligt hij echt niet zo goed in de hand. Maar dit kan ook een kwestie van gewenning zijn.

Of het nu daadwerkelijk beter is voor mijn haren? Dat wacht ik dus nog even af. Maar op dit moment ben ik er al enorm blij mee. En ik wacht vol spanning op shiny haren ;).

Hebben jullie een Tangle Teezer? En wat vinden jullie ervan?

De Tangle Teezer is online te koop op tangleteezer.be, vanaf €15

4 Reacties to “Tangle Teezer”

  1. Stephanie 10/09/2012 bij 10:59 #

    Ik heb er zelf nog geen maar ik heb ook wel veel last van veel haren verliezen bij het borstelen. Misschien ga ik er wel eentje bestellen 🙂

  2. Mme sophistique 10/09/2012 bij 11:09 #

    Och, hier had ik echt nog nooit van gehoord, maar klinkt als heaven on earth 😉 ga ik ook zeker eens checken, er blijft bij na het kammen namelijk meer haar in mijn borstel achter dan op mijn hoofd 😉

  3. Josephine 11/09/2012 bij 19:24 #

    Hier ben ik zó benieuwd naar! Het roze kleurtje vind ik zo leuk. Ik ben heel benieuwd naar jouw eindmening.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wat vind ik er nu van? #1 « MickMak - 21/01/2013

    […] tweede kocht ik in september de befaamde Tangle Teezer. Mijn eerste ervaring was toen vrij goed, ik merkte inderdaad dat er minder haren “in mijn […]

Geef een reactie

