Dingen die ik niet begrijp #1

2 Okt

Laatst las ik bij teske een superleuk artikel, over dingen die ze niet begrijpt. Ik denk dat heel erg veel mensen wel vaak zo’n momentje hebben van, HUH?? Ik heb dit in ieder geval meer dan dagelijks ;). Benieuwd naar de dingen die ik niet begrijp? Lees dan snel verder.

Ik begrijp niet waarom we altijd rekening houden met ‘wat moeten de anderen wel niet denken.’ Ik geef toe, ook ik doe het, maar waarom eigenlijk? Als ik iets wil aantrekken waar ik me goed in voel en wat ik zelf mooi vind, waarom doe ik dit dan niet gewoon? Soms steken we zelf dingen in ons hoofd die helemaal niet waar zijn. Als je een “bad hair day’ hebt bv, heeft meer dan de helft dit niet gemerkt. Het is iets waar je jezelf druk in maakt, maar vaak kan het de andere mensen zelfs niet boeien. We denken nogal snel dat anderen iets slechts denken, dit is heus niet altijd zo. Overlaatst was ik een hele week ambetant wegens een kortaf mailtje van iemand. Ik had al hele verhalen in mijn hoofd over hoe deze persoon achter mijn rug gemene dingen zei, maar niets is minder waar. Je begint je druk te maken over iets dat er zelfs helemaal niet is. Rationeel wil ik geen rekening houden met andermans ‘eventuele gedachten’, maar ik weet dat het onbewust wel gebeurt, jammer genoeg. Eerlijk? Al dat gepieker en zorgen maken zijn het echt niet waard.

Nog zoiets wat ik niet begrijp is het gebrek aan respect in de wereld. Ik weet dat ik hiermee een moeilijk onderwerp aansnijd. Ik heb respect voor alle rassen en religies en het enige wat ik terug verwacht is hetzelfde. Waarom moet je iemand beoordelen als deze persoon iets anders gelooft? Of andere waarden en normen heeft? Belachelijk, me dunkt. Live and let live. Laat elkaar gewoon doen, en als je elkaar niet leuk vindt, niemand verplicht je van vriendjes te worden, toch? Maar niemand verplicht je om gemeen tegen elkaar te doen, laat staan oorlog te voeren.

Verplichtingen in het studentenclubleven, zoals ‘je moet verplicht drinken’. Ik ben er niet mee akkoord, iedereen maakt voor zich zijn eigen regels en niemand kan je iets verplichten.

De ruimte en het heelal. Dit doet me altijd zo klein en onbelangrijk voelen.

Vuil en rommel op de grond. Er staan zoooooooveel vuilbakken op de straat. Waarom ligt het hier dan vol flesjes, omhulsels, kauwgom,… ? Mij is geleerd om mijn vuil in de vuilbak te gooien, als iedereen zich hier aan houdt is alles toch net een beetje properder en leuker?

Waarom ik altijd ziek word in de vakantie of het weekend, maar nooit op schooldagen?

Het menselijk lichaam zit zo geweldig in elkaar, dat ik soms niet begrijp waarom niet iedereen ter plekke doodvalt. Een gouden tip, koester je gezondheid, er kan ontzettend veel misgaan.

Hoe het komt dat we een ‘ik-gevoel’ hebben, dat we kunnen denken. Fascinerend…

Ik begrijp ook niet dat ik mezelf soms kan tegenspreken in dezelfde zin. Of zulke tegengestelde gedachten kan hebben. Triestig zijn en dan boos worden omdat ik triestig ben.

Waarom ik in de h&m soms kledingmaat 40 heb en soms 34?

Al de competitie in onze studeerrichting. Iedereen jaagt elkaar maar meer in de stress, en dat kan ik echt wel missen.

Wie het in zijn hoofd haalt om gif rond te strooien om alle katten uit de buurt te vergiftigen?

Wat zijn de dingen die jullie niet begrijpen? Als ik het zo lees lijkt het wel een klachtenbrief naar de mensheid. Ik zal jullie verklappen, ik heb geen goede week ;). Dus ik ben in ‘mijne zaag’, mes excuses. Maar ik zie jullie wel nog allemaal graag, goed hé ;)?

 

 

 

4 Reacties to “Dingen die ik niet begrijp #1”

  1. Josephine 05/10/2012 bij 06:00 #

    Agree met het drinken! Ik drink zelf ook niet, omdat ik het vies vind. Balen dat je altijd ziek wordt in de vakanties, is niet leuk!

  2. Mme sophistique 05/10/2012 bij 22:05 #

    Als ik alles moet opnoemen dat ik niet begrijp zou ik wel een paar uur aan het schrijven zijn denk ik, maar ik kan me echt in alles vinden wat je hier zegt behalve het geneeskundegedoe, maar dat ken ik dan van jouw verhalen, en je kent mijn mening daarover 😉

  3. xx 08/10/2012 bij 15:28 #

    Haha ik heb het ook bij de h&m.

    • miiickk 10/10/2012 bij 13:18 #

      Echt hé, wie verzint die maten daar?? Klopt niks van 😉 xx liefs

Geef een reactie

