Ragga

9 Okt

Enkele jaren geleden ging ik nog trouw enkele keren in de week naar de dansles. Ik volgde toen jazz, hiphop en oriental streetdance (een kruising van streetdance en buikdans). Toen ik op kot ging was dit helaas niet meer mogelijk. Toch merkte ik dat ik het dansen echt miste. Dit jaar begon ik dan ook terug, ik koos voor Ragga. Een stijl die helemaal in opmars is de laatste jaren.

Ragga is een genre van Jamaicaanse populaire muziek. Deze stijl is ontstaan in de late jaren ’70. Ragga staat eigenlijk wel beter bekend onder ‘Dancehall’. Eigenlijk kan je deze muziekstijl omschrijven als een combinatie van reggae, dub en R&B. Het is een hele sensuele dans, stoer en sexy tegelijk. En ik kan jullie alvast verklappen, het is ontzettend vermoeiend. In dit artikel vinden jullie al enkele leuke Ragga-liedjes.

Zo wordt er niet aangeraden om Ragga te doen wanneer je slechte knieën hebt. Gelukkig voor mij kon ik het enkele keren uitproberen en ging het al bij al wel goed. Ik merk dat de extra oefening wel goed is voor m’n knie. (Oef ;)). Samen met twee goede vriendinnen (Nicky en Sandie) van me begon ik opnieuw aan dit avontuur. We zijn nu al anderhalve maand verder en ik moet zeggen, het bevalt me supergoed.

Na de les ben ik altijd zooo moe, maar goed moe. Kennen jullie dat? Na een goede workout? 🙂 Ik ben echt blij dat ik weer begonnen ben met dansen, het geeft me weer iets om naar uit te kijken elke week en zeker voor m’n conditie mocht dit wel. In dit artikel vinden jullie enkele Ragga-filmpjes, waaronder ook van een workshop die ik volgde in de zomervakantie. Hopelijk vinden jullie het wat leuk? En hopelijk volgen er nog meer filmpjes van onze dansgroep zelf!

Kenden jullie Ragga al?

Geef een reactie

