Movies #2

13 Okt

Het heeft even geduurd, maar vandaag weer een nieuwe Movies voor jullie! Ik laat wat van mijn golden oldie-favorites zien. Geniet ervan zou ik zo zeggen ;).

  • A little princess

A little princess gaat over Sarah. Haar vader moet dienst doen in het leger, waardoor zij naar een kostschool moet. Ze leeft een echt rijkeluisleventje en alle meisjes daar willen meteen haar beste vriendin worden. Totdat Sarah’s vader sterft, er is geen geld meer en ze wordt dienstmeisje in de kostschool. Van de ene dag op de andere moet ze zich aanpassen aan armoede en erbarmelijke omstandigheden. Als kind was dit echt één van mijn lievelingsfilms, het is echt een prachtig verhaal. Je moet deze film gewoon een keer gezien hebben. Omdat mijn papa bij Warner Bross werkte, heb ik Liesel Matthews ook in het echt ontmoet. Samen met mijn zus hebben we nog enkele brieven naar elkaar geschreven. Als kind toch wel supercool niet ;)? Dit is echt zo’n typische zondagnamiddagfilm. Een toppertje, haal de zakdoekendoos alvast boven.

IMDB: 7,5/10

Mick: 8/10

  • Dirty Dancing

Wie kent hem niet? Dirty Dancing is toch één van de klassiekers tussen de dansfilms. Het verhaal gaat over Baby, ze is op vakantie in een resort waar je danslessen kan volgen. Al gauw valt ze op de hotte dansleraar Johnny. Van deze film word ik altijd zo blij, de dansjes, de muziek, de sfeer, … I love it! Ook de stijl en de periode waarin het zich afspeelt vind ik helemaal top. Dit moet je toch gezien hebben. Nobody puts Baby in a corner!

IMDB: 6,5/10

Mick: 7/10

  • Duimelijntje

Duimelijntje is zeker één van mijn favoriete tekenfilms. Het is een sprookje dat wat minder bekend is dan de klassieke Disney-film-sprookjes, maar zeker niet minder mooi. Het gaat over Duimelijntje, een ‘mini-meisje’ die ontvoert wordt door een pad. Zij gaat op zoek naar haar sprookjesprins, en hij is op zoek naar haar. Zo komt ze in contact met allerlei dieren en vreemde wezens. Ik ben helemaal fan van de muziek in deze film, ik zit vaak nog mee te kwelen (Ja, ik heb deze nummers op m’n ipod ;)). Grappig weetje, de “slechte” pad noemt Jorg, net zoals mijn vriend. Grappig ;). Zeker leuk op een vriendinnen-tekenfilm-dagje!

IMDB: 6/10

Mick: 6/10

  • Space Jam

Nog een “childhood-klassieker”! Space Jam, was heel vernieuwend voor zijn tijd. Het was een combinatie tussen een “echte-mensen-film” en een animatiefilm. Superleuk gedaan! Het verhaal gaat over Michael Jordan, die “ontvoerd” wordt door de Looney Tunes om voor hen te komen basketballen. Een leuke, grappige en ontspannende film. Ik heb deze video letterlijk stuk gekeken. En nu ik er zo over schrijf wil ik hem nog wel eens zien! Welcome to the Space Jam!

IMDB: 5,8/10

Mick: 8/10

  • In Time

Toen ik de trailer van deze film zag wist ik meteen dat ik hem wou zien! Mijn vriend had deze als verrassing voor me meegenomen, superleuk. De film speelt zich af in de toekomst, in plaats dat je er betaalt met geld, betaal je met tijd. Niet zomaar tijd, maar tijd van je leven. Wanneer je tijd op nul komt te staan, val je dus ook gewoon dood. Het concept is echt wel super en geweldig uitgewerkt. Ik vond het verhaal ietsje langdradig en voorspelbaar, maar toch is het een film die je een kans moet geven. Ik vind het een geweldig idee waar ze zijn opgekomen. En uiteraard is het altijd leuk om naar een hottie zoals Justin Timberlake te kijken ;).

IMDB: 6,6/10

Mick: 6/10

En wat vinden jullie van deze films? To watch or not to watch?

Geef een reactie

