Quick tip: je eigen lettertype

28 Okt

Enkele maanden geleden vond ik deze tip online. Ik ging meteen aan de slag en vond het echt geweldig om te doen. Je doorloopt enkele simpele stappen en voor je het weet heb je je eigen handschrift lettertype. Leuk toch? Kijk snel verder om te lezen hoe je dit doet. Eigenlijk is het echt easy-peasy. Je gaat naar myscriptfont waar alles netjes uitgelegd staat.

  1. Download het formulier
  2. Print het af
  3. Vul het in
  4. Scan het in
  5. Upload het op de website

En klaar is kees :). Wel moet ik toegeven dat ik dit enkele keren heb moeten doen. Ik vulde namelijk heel snel alle lettertjes en cijfertjes in. Maar zorg ervoor dat je je aan de lijntjes houdt. Anders gaan je letters nogal “zweven” van elkaar. Je ziet dit bij mij duidelijk wanneer je alle letters naast elkaar zet. Zie je de boog bij de “ghijk”? Dus doe het rustig en probeer het desnoods even opnieuw. Uiteindelijk is het superleuk om te doen en wel eens grappig om een brief te typen, af te printen en aan je beste vriendin of vriendje of zelfs mama te geven.

Hieronder nog eventjes een voorbeeld van hoe het er bij mij uitzag. Helaas deed ik dit al enkele maanden geleden (toen er van bloggen nog een sprake was). En heb ik geen foto’s van de hele ervaring ;).

Dus zeker iets om uit te proberen op een druilerige zondagnamiddag. (Zo zullen er namelijk nog veel volgen ;)).

Liefs xx

4 Reacties to “Quick tip: je eigen lettertype”

  1. Josephine 28/10/2012 bij 19:07 #

    Aaah dat is echt superleuk, ik ga het zeker eens uitproberen 😀

  2. Stephanie 28/10/2012 bij 19:31 #

    Dit is echt leuk! Moet ik ook eens proberen!
    Bedankt om dit met ons te delen!
    Groetjes x

  3. poweredbyflowers 06/11/2012 bij 17:13 #

    zullen we eens proberen!

Trackbacks/Pingbacks

  1. DIY Je eigen lettertype | Powered by flowers - 19/11/2012

    […] Bron […]

Geef een reactie

