Wat vind ik er nu van? #1

21 Jan

Clinique 5B

Wanneer we even teruggaan in de geschiedenis schreef ik enkele keren “er komt nog wel een review” of “mijn mening volgt nog”. Er zijn dus duidelijk nog enkele dingen die ik jullie wil vertellen over producten die ik heb aangeschaft. Waren ze goed voor mij of niet? Vandaag mijn mening over het 3-stappen-plan van Clinique, de Tangle Teezer, een L’oréal lipstick en enkele Catrice-producten.

1. Clinique 3 stappen plan

Clinique 1

Vol enthousiasme begon ik aan een nieuwe skincare routine.

  • Stap 1: De vaste zeep

Het gebruiken van een vaste zeep was helemaal nieuw voor mij. Het was zeker wel even wennen, maar ik vind het wel fijn werken. Na deze stap voelt mijn gezicht wel écht schoon (en jammer genoeg ook wat trekkerig).

  • Stap 2: De tonic

Tonic is sowieso al mijn favoriete product. Het liefst besprenkel ik mezelf de hele dag met tonic. Je voelt dit product ook echt zijn werk doen. Vele mensen vinden dit geen fijn gevoel, maar ik wel. Tintelingen voor enkele seconden, hemels ;).

  • Stap 3: De dramatically different moisturizer gel

Deze stap was voor mij de minste van de 3. De créme doet zijn werk wel, maar ik had het gevoel dat hij toch niet helemaal bij mijn huidtype past. Eigenlijk moet je na stap 3 ook nog je dagcreme opbrengen, dit vind ik zonde. Naar mijn mening had Clinique er best nog wat voedende ingrediënten aan kunnen toevoegen zodat dit niet hoeft. Minpuntje daar.

 Over het algemeen ben ik tevreden van de producten. Hun werking en geur vind ik top. Toch moet ik helaas bekennen dat deze producten niet veel voor mijn huid hebben gedaan. Ik heb geen stralende huid gekregen na enkele maanden trouw deze producten gebruiken. Ik denk eerlijk gezegd dat ik ook niet de juiste producten voor mijn huidtype heb. Mijn “best-gay-friend”, die al jaren bij de Ici Paris Xl werkt, riep ook verbaasd uit dat ik sowieso type 2 had en niet type 3. Ik zit nu dus te twijfelen of ik eens een testkitje voor type 2 ga halen. Ik weet het niet, ik lees zowel goede als slechte reviews. Ik bekijk het nog even. Maar deze producten koop ik niet opnieuw. (Ofwel in het juiste huidtype.)

2. Tangle Teezer

IMG_1837

Als tweede kocht ik in september de befaamde Tangle Teezer. Mijn eerste ervaring was toen vrij goed, ik merkte inderdaad dat er minder haren “in mijn borstel” zaten. Wel vond ik de vorm niet goed in de hand liggen en vrij irritant. Nu gebruik ik hem al ongeveer 5 maanden, en ik ben ondertussen helemaal verkocht!

Wat beloofde de Tangle Teezer allemaal en maakt hij zijn beloftes waar?

  • Aangenaam gevoel met een licht masserende werking

Check, dit doet hij helemaal. Ik vind het een zeer leuk gevoel om met de Tangle Teezer je haren te “tangleteezeren”. Veel leuker dan met een gewone borstel. Een licht masserende werking? Mmh, dit is een mooi praatje, maar masseren doet hij niet echt.

  • Zowel voor dames & heren.

Jep, ook m’n vriend temt er zijn kapsel af en toe mee. (Al moest hij eerst wel eens goed kijken wat dat gekke nieuwe roze ding in de badkamer deed.)

  • Tijdswinst (sneller en efficiënter ontwarren van de haren).

Bij echte klitten werkt hij wel sneller, maar ik doe er nog steeds even lang over om mijn haren te kammen. Het is niet zo dat ik nu 10 minuten langer in bed kan blijven liggen. (Maar ik deed er vroeger ook geen 10 minuten over ;)).

  • Door de betere kambaarheid heb je minder conditioner/maskers nodig.

Dit merk ik niet echt, ik gebruik nog altijd evenveel product. Misschien geldt dit wel voor mensen die echt conditioner moeten gebruiken puur om hun knopen en klitten te ontwarren. Dit is bij mij nooit zo geweest, dus heb er niet echt een mening over.

  • Beter voor de haren (tandjes trekken haren niet stuk).

Duidelijk een JA! Minder haarverlies, woehoew!

  • Ligt ergonomisch goed in de hand.

In het begin vond ik dit echt lastig, maar het was inderdaad een kwestie van gewoon worden. Nu vind ik net dat een gewone borstel vreemd in de hand ligt. Het is maar wat je verkiest ;).

  • Goed voor alle haartypes.

Voor mijn haartype alvast ;). Heb er namelijk maar 1…

  • Makkelijk in onderhoud.

Ook weer een ja, je kan hem makkelijk afwassen en proper houden. Met een borstel uit verschillende materialen is dit weer wat moeilijker.

Algemeen besluit: De Tangle Teezer is duidelijk geslaagd, als hij sneuvelt ga ik zeker een nieuwe kopen! (Zoals ik in mijn vorig artikel al zei je kan ze kopen in Pro Duo, check de website voor verkooppunten.)

3. L’oréal Rouge Caresse

Rouge Caresse 2

Op mijn Rouge-Caresse-lipstick ben ik helemaal dol. Het is eigenlijk meer een lippenbalsem met een kleurtje. Ik gebruik hem echt supervaak, was hem een tijdje verloren in een handtas en zooo blij toen ik hem terugvond. Ik ben fan. Wel jammer dat hij niet echt goedkoop is (ongeveer €14), maar ik denk toch dat ik er nog wel eens wat aanschaf.

4. Catrice: Lash & Brow Designer

Shoplog

Een big-no-product. Slecht is het niet, maar het doet eigenlijk totaal niks. Je ziet de gel ook wel zitten, dus dan loop je daar met gelachtige wenkbrauwen. Nope, dit doet niet wat hij belooft. Ga ik zeker niet meer opnieuw kopen.

5. Catrice: slijper6

Zoveel kan je niet misdoen met een slijper! Ik ben fan, al mijn potloden passen er perfect in. Meer heb je toch niet nodig? Zeker een aanrader. Je beseft pas wat een goede slijper betekent als je eens een crappy slijper in handen hebt. Deze blijft in mijn stash liggen.

6. Catrice: Prime & Fine Translucent Powder

3

Een moeilijk product voor mij. Het product op zich is zeker niet slecht, het doet zijn werk meer dan goed. Ik ben gewoon niet zo’n fan van “translucent” poedertjes. Ik weet niet goed hoe ik ermee moet werken. Als je het aanbrengt wordt je make-up mooi mat en de houdbaarheid inderdaad verlengt, maar ik heb zelf liever een mooie glanzende glow dan een perfect gematteerd huidje. Ik grijp dan ook eerder naar de vloeibare Prime & Fine. Toch weet ik zeker dat dit een prijs-kwaliteit een heel goed product is. Enkel niet mijn favoriet.

7. Catrice: Prime & Fine Highlighter

1

Weer een toppertje van Catrice. Ik denk dat dit de eerste écht goedkope en mooie highlighter is die je makkelijk kan verkrijgen. Geeft een supermooie glow en blijft goed zitten, meer vraag ik niet. Ik hoorde wel hier en daar van mensen die dit product niet goed verdragen (lees: puistjes en outbreaks). Maar dit is zo met meerdere catrice-producten. Zeer jammer, want als je er geen last van hebt zijn het echt supergoede producten. Dit kan dus bij iedereen wat verschillen.

8. Catrice: Lip Glow-Tint

2

Als laatste nog een Catrice-favoriete. De Lip-Glow, yesyes een win! Deze zit standaard in mijn tas, en geeft geweldige framboos-roze lipjes. Omdat het ook een soort “lipstain” is, hoef je hem niet heel erg vaak bij te werken. En laat ik nu echt een rothekel hebben aan elke 30min mijn lipjes te checken. Je moet wel opletten dat je niet als een gek je lippen (en mondranden) insmeert, het duurt namelijk een minuutje voor je het effect ziet. En het staat niemand beeldig om als clown over straat te lopen. (Been there, done that!)

Zo, dat waren voorlopig al enkele productjes die de voorbije maanden in mijn kast/prullenbak zijn beland. Er komen er nog een heleboel aan hoor, wees daar maar zeker van! Hebben jullie al ervaring met bovenstaande producten? En eventueel een andere mening? Ik ben benieuwd!!

xx liefs

8 Reacties to “Wat vind ik er nu van? #1”

  1. Mme Sophistique 21/01/2013 bij 14:45 #

    Die tangle teezer wil ik echt al lang. Als ik je een moisturizer kan aanraden is het de super rescue van clinique, die heeft echt een drastisch verschil gemaakt voor mijn huid 🙂

    • miiickk 21/01/2013 bij 14:46 #

      Dan moet ik die inderdaad maar eens gaan proberen. Gek he, waarom brengen ze niet alleen producten uit die werken, buh ;)! En er is een pro-duo aan de gamma in mechelen ;). liefs xx

  2. Josephine 21/01/2013 bij 15:08 #

    De tangle teezer lijkt mij heel fijn!

    • miiickk 21/01/2013 bij 16:40 #

      Is echt een aanrader! Eens je hem hebt wil je geen gewone borstel meer 😉 xx liefs

  3. Jeany 21/01/2013 bij 17:54 #

    Die tangle teezer moet ik idd ook eens gaan halen !

    xx

  4. Stephanie 23/01/2013 bij 20:35 #

    Ik heb die gel voor in je wenkbrauwen ook en inderdaad, ik ben er ook niet zo tevreden over!

    • miiickk 23/01/2013 bij 20:46 #

      Nee, hij doet niet zoveel he… Het wilt vaak ook al iets zeggen als producten ergens achterin mijn make-up lade zitten. 😉 xx liefs

Geef een reactie

