Artsen Zonder Grenzen

12 Feb

IMG_9478

Zoals jullie al weten heb ik in oktober/november meegedaan met een project voor Artsen Zonder Grenzen. Het betrof de First Mission tour, hierin werd er doorheen het hele land een film vertoond over de eerste missie van enkele vrijwilligers. Samen met 18 anderen organiseerde ik een avond om deze film aan de studenten van de UA te laten zien. Nu, 3 maanden later, wordt het allemaal wel heel spannend.

Na de actie werden er namelijk 6 teams uitgekozen (3 van de Vlaamse universiteiten en hogescholen en 3 van de Waalse universiteiten en hogescholen). Uit elk van deze 6 teams, mogen er 8 kandidaten gaan solliciteren. De inzet? Een week mee op missie met Artsen Zonder Grenzen! -wauw-

IMG_9467

Toen ik begon aan het First Mission project, had ik zelfs niet durven denken aan het meemaken van deze missie. Vorige week hoorde ik dat ons team geselecteerd was, ik was echt door het dolle heen. We gaan volgende maandag met 2 mensen solliciteren en donderdag de 21e horen we wie er mee mag. Spannend hé!

Momenteel ben ik dus druk bezig met het schrijven van mijn motivatie en het voorbereiden van mijn sollicitatie. Ik heb er echt enorme stress voor, je zou mijn hartje eens moeten voelen ;). Als jullie graag wat meer willen weten over Artsen Zonder Grenzen, raad ik jullie aan om de wikipedia –klik– en hun website –klik– een keertje door te nemen. Zo krijg je een beter beeld waarmee zij zich bezighouden.

IMG_9500

Wat ik vooral zo geweldig aan hen vind, is het feit dat ze zich neutraal opstellen. Ze zullen dus geen kanten kiezen in een oorlog, maar zijn er echt om iedereen te helpen. Ongeacht ras, religie, politieke voorkeur,… Zo zorgen ze toch voor een menselijke aanpak en daar ben ik alleen maar blij om.

Voor mij zou dit echt een kinderdroom zijn die uitkomt. Zeker omdat ik ook mijn grenzen wil verkennen en ervaring op wil doen. Dus, zouden jullie zo lief willen zijn om volgende week maandag voor mij een kaarsje te branden? Of eventjes de vingers willen kruisen? Want ik wil dit zo ontzettend graag! Als afsluitertje nog een keertje de lipdub die we toen op poten hebben gezet!

En denk eraan, duimduim! Ik vind het zoo spannend!

3 Reacties to “Artsen Zonder Grenzen”

  1. Anne Solveig 12/02/2013 bij 17:44 #

    Super leuk :D!

  2. Josephine 13/02/2013 bij 10:40 #

    Oh spannend! Ik duim voor je 😀

Geef een reactie

