BodieBoost: eerste ervaringen

13 Feb

BodieBoost-boek_2D

Het is me eindelijk gelukt! Maandag begon ik te bodieboosten en we zijn ondertussen al 3 dagen verder. Ik had er in het begin wat schrik voor, een dieet is echt niets voor mij. Maar BodieBoost is niet het typische dieet dat je gewoon bent. Benieuwd wat mijn ervaringen zijn en wat ik ervan vind? Lees dan snel verder.

Eerst even een kleine uitleg. BodieBoost is ontwikkeld door Charlotte Willems. Het dieet houdt rekening met het feit dat we ook een keertje graag gaan eten, dat het schrappen van snoepjes en koekjes echt niet motiverend werkt én het is makkelijk, je hoeft er niet voor naar speciale winkels. Hoe het dieet precies in zijn werk gaat, ga ik niet helemaal uit de doeken doen. Je kan daarvoor kijken op de website –klik– of het boek bestellen.

bekendmaking-boek-2-1024x682

Wat voor mij de doorslag heeft gegeven om hiermee te starten is het feit dat het echt ontzettend makkelijk is. Ik hoef in de winkel niet meer uren rond te lopen, ik heb een duidelijk boodschappenlijstje. Winkelen wordt dus een stuk minder lang en leuker. Ook bevat het dieet de producten die je al gewend bent, geen nieuwe gekke dingen, maar gewone lekkere en voedzame producten. In mijn geval zorgt BodieBoost echt voor rust in mijn hoofd. Wanneer ik ’s ochtends opsta weet ik perfect hoe mijn dag er zal uitzien qua eten, geweldig. Niet meer ’s middags twijfelen wat ik als lunch zou nemen of wat ik ’s avonds eens ga klaarmaken. En, neen, ik ben inderdaad niet te dik. Maar ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel. Het werd voor mij wel eens dringend tijd om hier iets aan te doen.

De recepten uit het BodieBoost-boek zijn echt heel erg lekker. Wanneer je een bepaalde groente niet lust, kan je deze ook gewoon vervangen door een andere. Heel handig, aangezien mijn vriend allergisch is aan spruitjes en we deze dus niet kunnen eten ;). Ik ben nog maar 3 dagen bezig maar heb nog niets gegeten wat ik niet lekker vond. Ook brengen de recepten me zelf op ideeën voor nieuwe gerechtjes klaar te maken.

Wat me vooral opviel aan BodieBoost was het feit dat ik nog geen seconde honger heb geleden! Ik moet werkelijk een pak meer eten dan voordien en voel me na enkele dagen al een stuk fitter. Heb geen middag-dipje meer en geen nood meer aan dutjes. Gek toch? Ook heb ik geen nood meer om naar ongezonde koeken/stukken taart te grijpen. Dit is me werkelijk nog nooit gelukt.

Mijn onzekerheid begon na het verschijnen van deze foto, enkele jaren geleden

Mijn onzekerheid begon na het verschijnen van deze foto, enkele jaren geleden

Of ik al ben afgevallen? Dat zal wel niet, hiervoor ben ik nog maar te kort bezig. Maar ik houd jullie zeker verder op de hoogte! Ik zal voortaan proberen foto’s te nemen van de BodieBoost gerechten, zodat deze artikeltjes wat opgeleukt worden. Je mag gerust vragen stellen, ik beantwoord ze met plezier. Verder kan ik iedereen aanraden om het boek aan te schaffen. Je kan het boek  hier bestellen!

Kenden jullie BodieBoost al? En wat denken jullie ervan? xx liefs

3 Reacties to “BodieBoost: eerste ervaringen”

  1. Josephine 13/02/2013 bij 22:09 #

    Ik heb erover gelezen, fijn dat dit voor je werkt! Iets makkelijks doe je al sneller. Succes ermee!

  2. Mme Sophistique 13/02/2013 bij 22:53 #

    You go girl! Als mijn huidige eetplan niet werkt ga ik dat ook eens proberen 🙂

  3. Anne Solveig 13/02/2013 bij 23:09 #

    Super leuk! Good luck!

Geef een reactie

