Remington Ci95 Pearl Wand

15 Feb

IMG_2988

Tijdens de examenperiode schafte ik me een nieuwe krultang aan. Ik zag een filmpje op beautygloss en was meteen verkocht. Na een helse examenperiode en een drukke skivakantie vond ik eindelijk de tijd om deze voor jullie te reviewen. Maakt de Remington pearl wand zijn beloftes waar? Kijk snel verder

Allereerst een beetje uitleg over deze speciale krultang. Om te beginnen heeft de tang al een andere vorm. De tang is namelijk kegelvormig, ze heeft speciale platen met extra keramiek en parel-elementen. Bovendien is er geen “clipje” zoals je bij normale krultangen vindt. De temperatuur is instelbaar, afhankelijk van je haartype (130° – 210°). Er is een automatische uitschakeling voor de veiligheid én de tang wordt geleverd met een extra handschoentje en een opberghoesje. De tang belooft een langhoudend en natuurlijk resultaat. Klinkt allemaal goed toch? Maar is het dat ook?

DSCN1852

JA, dat is het ook. Ik moet zeggen, het was eventjes wennen. Het is namelijk een heel andere “krulmanier” dan ik gewend ben. Vroeger had ik zo’n krultang met allerlei opzetstukken (je kent ze nog wel). Werkte voor geen meter. Daarna gebruikte ik mijn steiltang om krullen te maken, maar ook hier was ik geen echte held in. Tot de Remington Pearl Wand. Ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast. Normaal sta ik uuuuuren te klooien voor de spiegel, en nu was het op ongeveer 15 minuten geklaard. Geweldig toch? Hieronder enkele foto’s van het resultaat.

DSCN1828

Ik moet nog wel eventjes oefenen, maar voor een eerste keer vind ik het helemaal niet slecht. (Ik ben vooral echt een noob op het vlak van mijn haar in de juiste stukken verdelen.) Verder moet je zeker ook een heat-protector gebruiken. Ik gebruik nog altijd het staaltje dat ik bij mijn CHI-tang heb gekregen, en zal er nog wel even mee voortkunnen. Het is echt wel nodig dit te doen, momenteel heb ik zelf ook heel erg droog haar (wat je ook wel ziet), dus dan is een voeding echt een must.

DSCN1843

En de houdbaarheid? Ook hier was ik blij mee. In het begin ziet het er allemaal nog niet zo natuurlijk uit (foto’s), maar als je je vingers er een keertje doorhaalt en na enkele uurtjes zit het gewoon perfect. En het blijft inderdaad ook zo! Meestal was mijn kapsel na 3 uur weer zo steil als voordien. Nu niet! Of het 3 dagen houdt? Ja, je hebt inderdaad nog wel krullen. Maar mijn kapsels overleven nooit een nacht. Mijn haar wringt zich al snel in allerlei bochten waardoor ik ’s ochtends een heuse Einstein-lookalike ben. Dus ik kan me best voorstellen dat dit bij anderen wel zo is!

DSCN1833

De tang is echt gebruiksvriendelijk. Wees niet te koppig en gebruik het handschoentje ook, anders zal je jezelf gegarandeerd verbranden en dat is niet de bedoeling. Ook het draaiende draaduiteinde en het voetstukje zijn superhandig. Verder wordt de temperatuur vergrendeld, waardoor je tijdens het krullen ook niet steeds je temperatuur herinstelt! Handig.Kijk ook zeker het filmpje van Mascha hierover, een leuk en leerzaam filmpje.

DSCN1851

Als laatste heb ik voor jullie nog een tip. Ik leerde deze tip uit het Beauty-boek van Lauren Conrad. Je hebt het allemaal al wel eens meegemaakt, tijdens het krullen of steilen. Opeens wil je haar precies niets meer doen. Je steilt maar er gebeurt niets of je maakt een krul en het plukje haar blijft er gewoon hetzelfde uitzien. Dit wil zeggen dat je haar volledig uitgedroogd is! Spray een beetje water overheen de haarpluk en laat het even intrekken. Hierna zal je haar weer precies doen wat jij wil! (En het werkt écht!).

De Remington Pearl Wand kan je hier kopen. Je kan ze meestal verkrijgen rond de €35.

Kenden jullie de pearl wand al? Of denk je eraan hem te kopen? Deel jullie ervaringen maar bij de comments! 

P.S.: Wegens gebrek aan goede camera, eventjes wat mindere kwaliteit van de foto’s. Mes excuses!

15 Reacties to “Remington Ci95 Pearl Wand”

  1. Mme Sophistique 15/02/2013 bij 16:52 #

    He goede tip! Argh Mick serieus, nu wil ik deze tang ook. Die krullen zien er fantastisch uit, en als ze blijven zitten.. want mijn haar is al na 2 minuten terug naar oude positie.

    • miiickk 15/02/2013 bij 17:08 #

      Ze blijven echt goed zitten… Met oudjaar had ik nog op de oude manier krullen gemaakt, bleven er nog geen halfuur in. Nu hebben ze de hele dag overleefd. (Inclusief zotte stress, heen-en weer gerij en vochtige lucht)! Zotjes 😉 xx

  2. Anne Solveig 15/02/2013 bij 17:46 #

    Waaaaauw, ik wil die ook!

  3. Josephine 15/02/2013 bij 19:10 #

    Wauw heel erg mooi! Handige tip ook van het beautybook van LC.

  4. Tessabd 16/02/2013 bij 14:58 #

    Fijn he! ik wil ook niks anders meer dan een curling wand, zo makkelijk als je het een keer door hebt

    • miiickk 16/02/2013 bij 18:32 #

      Echt he, je bent het zo snel gewoon. Me gusta! xx liefs

  5. Charlotte 16/02/2013 bij 21:48 #

    Mijn schoonzus heeft deze ook, en inderdaad, beste krullen die ik ooit gehad heb, allez eigenlijk meer bekken, zoals ik het graag heb!! 🙂 bleef een hele avond, en inderdaad de nacht is fataal ook voor mij 😉

    • miiickk 17/02/2013 bij 00:54 #

      Echt he! Ik versta ook niet dat je zulke krullen niet kan laten zetten bij de kapper. Dan hebt ge altijd van die poodle-krullen. Deze zijn echt prachtig. Na een nachtje slapen is het bij mij wel nog mooi als ik een paardenstaart maak. Dan heb ik precies een nonchalant ‘ik-heb-echte-krullen’-kapsel! Zeker proberen xx liefs

  6. Zahra 17/02/2013 bij 14:41 #

    Mooie krullen! Deze krultang lijkt me heel fijn, ik vond het bij mascha ook zo mooi 🙂

    • miiickk 17/02/2013 bij 15:00 #

      Inderdaad, het filmpje heeft me toen echt overtuigd deze te kopen! Ik raad hem iedereen aan 🙂 xx liefs

  7. justjaxelle 17/02/2013 bij 18:27 #

    wauw , supermooi resultaat !

  8. Aurelie 17/02/2013 bij 19:43 #

    Jij hebt er zojuist voor gezorgd dat er iets op mijn wishlist is komen te staan dat er eerst niet opstond. Ik wil die krultang ook, haha! Het resultaat is echt prachtig!

    • miiickk 17/02/2013 bij 20:12 #

      En terecht! Zeker het filmpje van Mascha bekijken, ze geeft veel handige tips en bij haar zijn de krullen ook werkelijk prachtig! xx liefs

Geef een reactie

