Beauty and the brains?

18 Feb

230670_10150587792350109_7749918_n

Vooroordelen, iedereen heeft ze en ik heb er een grondige hekel aan. (Al moet ik toegeven dat ik mezelf ook vaak betrap op vooroordelen). Eén van deze vooroordelen is het feit dat beauty en brains niet samen gaan. Beauty en make-up wordt vaak beschouwd als een oppervlakkig iets. Té materialistisch voor onze samenleving. Het werd dus eens dringend tijd hier korte metten mee te maken! 

Ik moet eerlijk toegeven. De meeste mensen weten niet van mij dat ik zo gefascineerd ben door cosmetica en alles wat erbij komt kijken. Waarom niet? Omdat het net een taboe is. Beauty en make-up lijkt iets dat niet te combineren valt met een serieuze studie als geneeskunde. Newsflash: hoewel ik mijn studie heel erg serieus neem, ben ook ik af en toe nog een klein meisje in hart en nieren. En wat hoort daarbij? Opmaken en verkleden! Ja, ik ben hier echt een grote fan van. Toch niks mis mee?

Eén van mijn favo ooglooks

Eén van mijn favo ooglooks

Ik besef wel dat het make-up gedeelte mensen vaak raar doet opkijken. Waarom houdt zij zich daarmee bezig? Wel, ik heb hier zo mijn goede redenen voor. Vroeger was ik echt enorm onzeker over mezelf, en wanneer ik make-up op heb is dit nu eenmaal een pak minder. Dit ging uiteraard gepaard met enkele grote make-up-blunders in mijn puberjaren. (Denk oogschaduw op de meest onmogelijke manieren, gekke bronzershizzle, lipgloss overàl,…). Maar door de jaren heen heb ik geleerd hoe ik make-up het beste aanbreng, wat mijn sterke en minder sterke punten zijn,… Als ik ’s ochtends opsta met een puist (lees: joekel van gewelste), ben ik ontzettend blij dat ik deze toch wat kan camoufleren. Een gezonde blos? Stralende ogen? Met make-up kan alles. En ik hoef echt geen plamuurlaag aan te brengen om mezelf zekerder te voelen. Het zijn die kleine dingetjes die het ‘em doen.

181582_10150139716203428_1096522_n

Mijn vriendinnen aan het opmaken voor Crazy Hair TD

Mijn vriendinnen vinden het ronduit geweldig. Voor een feestje wordt mijn make-up-collectie steevast geplunderd door een bende losgeslagen grieten. Maar ik vind het geweldig. Vaak zit er op mijn kot een rijtje vriendinnen bij me aan te schuiven. Ze willen allemaal een geweldige uitgaans-ooglook en ik ben blij dat ik hen hiermee kan helpen. Ik heb al vaak vriendinnen volledig zien openbloeien “onder mijn kwastgebruik”. “Wow, kan ik dit thuis ook Mick?” is een zin die ik al vaak gehoord heb. Als mijn vriendinnen make-up-info of tips nodig hebben, komen ze altijd naar mij. Ik geef het eerlijk toe, het maakt me heel erg trots dat mijn vriendinnen mijn mening op dit vlak respecteren (en ook volgen ;)).

19

Maar maakt dit alles mij een domme blonde bimbo? Nee, helemaal niet. Ik blijf een science-girl met een hart voor geneeskunde. Een hart voor mensen in nood, voor mijn vrienden, mijn familie, voor projecten waar ik volledig achtersta, voor dieren en voor alle dingen in mijn leven waardoor ik mezelf echt een gelukkig mens kan noemen. Ik weet mijn make-up naar waarde te schatten, ik hou van de geurtjes, kleurtjes en mooie verpakkingen. Maar als ik vrijwillig naar Afrika trek om er mensen te helpen, zal ik niet mijn hele collectie meezeulen. Daar hebben ze geen nood aan mijn make-up tips, maar ze hebben er wel nood aan mijn hulp, mijn geneeskundeskills (die uiteraard nog niet helemaal volledig ontwikkeld zijn) en mijn mogelijkheid om iets voor hen te betekenen. Daar draait het om! Ik ken mijn prioriteiten. Beauty staat niet op nummer één, maar is voor mij een leuke bezigheid om volledig bij weg te zwijmelen en te ontspannen.

Dus, ik beken: Ik ben een beautyaddict én goede dokter in spé! En ja, dit kan allebei.

P.S.: Door de titel zat ik in mijn hoofd met onderstaande tune. Nu jullie ook, moehaha 😉

12 Reacties to “Beauty and the brains?”

  1. Anne Solveig 18/02/2013 bij 20:41 #

    Super leuk artikel! ❤

  2. Dianda 18/02/2013 bij 21:11 #

    Geweldig geschreven! Ik herken dit zelf ook heel goed. Al heb ik het niet met make-up, maar met andere dingen. “Oh, jij leest graag boeken? Dan ben je vast super saai”… “Oh, jij hebt katten? Dan ben je vast een crazy cat lady die haar katten als kinderen ziet, overal haren in huis hebt, en hopeloos is”.

    Mooi zijn en staat niet gelijk aan dom zijn. 😉

    • miiickk 18/02/2013 bij 23:57 #

      Heb je groot gelijk in! Moest deze frustratie even van me af schrijven. Zo gaat het inderdaad bij veel dingen. Belachelijk eigenlijk hé! Waar houden we ons toch mee bezig allemaal ;)! xx liefs

      • Dianda 19/02/2013 bij 09:43 #

        Daar heb je een blog voor toch? 😉

      • miiickk 19/02/2013 bij 13:56 #

        Inderdaad 😉 hihi xx

  3. Stephanie 18/02/2013 bij 22:03 #

    Mooi geschreven! Zelf zit ik zo niet met dit vooroordeel maar ik denk ook wel dat er een heleboel zijn die zo wel denken
    Liefs

    • miiickk 18/02/2013 bij 23:57 #

      Jammer genoeg wel hé! Wat een geluk dat wij, bloggers, elkaar toch nog steunen 😉 xx liefs

  4. Josephine 18/02/2013 bij 23:06 #

    Heel mooi geschreven, jij bent een beauty én je hebt de brains, purfecte combinatie!

    • miiickk 18/02/2013 bij 23:57 #

      Ooh wat lief van je!! 🙂 Je doet me blozen (geen blush meer nodig) Hihi xx liefs

  5. Mme Sophistique 19/02/2013 bij 11:34 #

    Als er een personificatie is van beide ben jij het wel 🙂 laat je niet op je kop zitten, en wees maar gewoon de knapste (in beide betekenissen) dokter van allemaal 😉

Geef een reactie

