Wat ik de voorbije maand heb geleerd…

4 Mrt

318165_10151265489845946_281821312_n

Er zijn bepaalde momenten in je leven waarop je opeens ontzettend veel dingen leert. Leren lopen, leren praten, zindelijk worden ;),… Afgelopen maand was voor mij een heel erg grote reality-check. Ik heb ontzettend veel “geleerd” en beseft. Dingen die ik eigenlijk diep vanbinnen wel wist, maar niet tot uiting kon brengen. Toen ik gisterenavond in mijn bed lag, werd ik opeens het zotste gelukkig. Ik kan het gevoel enorm moeilijk beschrijven, maar ik neem aan dat het met alles te maken heeft wat ik jullie nu uit de doeken ga doen. Zijn jullie er klaar voor? Wat hebben we vandaag geleerd? (op z’n sos-piets ;)).

Een echte bitch hoef je niet te worden ;). Bron: weheartit.com

Een echte bitch hoef je niet te worden ;). Bron: weheartit.com

1. Oneerlijk behandeld

Ik werd midden februari erg oneerlijk behandeld. Een vriendin van me maakte me duidelijk dat dit echt niet kon en dat ik het hierbij niet moest laten. Ik leerde er veel over uit mezelf. Wanneer je hard voor iets werkt, is het echt niet oké dat andere mensen je harde werk gebruiken om zelf hogerop te komen. Als zo”n situatie zich voordoet, ben je echt in je recht om hier iets over te zeggen. Ik heb dus jammer genoeg deze keer over me heen laten lopen. Achteraf hoorde ik van mensen van het team waar ik mee samenwerkte, dat ze voor mij in de bres zijn gesprongen. Wat ik echt enorm apprecieer en me heel erg ontroerde. Ondertussen weet ik wel beter en zal ik niet meer braaf mijn mondje houden. Wanneer ik zelf iets met succes heb afgerond, zal ik er ook voor uitkomen. Er zijn al genoeg mensen die meeprofiteren in de wereld, maar bij mij zullen ze het toch niet meer moeten komen zoeken ;).

Fotoshoot Mechelen

2. Het is nooit te laat

Het is nooit te laat om een oude vriendschap weer op te pikken. Om tegen iemand te zeggen: “He, ik mis u eigenlijk wel, waarom zijn wij geen vriendinnen meer?”. Vorige maand nam ik het contact terug op met Zenna, mijn beste vriendin vanuit het middelbaar. We verloren elkaar wat uit het oog door verschillende studierichtingen en interesses. Opeens besefte ik dat dit eigenlijk heel stom was. We hadden zoveel aan elkaar, maakten altijd plezier en hadden een geweldige tijd samen. Ik verwacht nu niet dat we ons leven omgooien en weer elke week kunnen afspreken, maar af en toe de tijd nemen voor elkaar moet wel lukken. We krijgen allemaal een drukker leven en moeten onze draai wat vinden in het combineren van een studie/werk met ons sociaal leven. Ik zette alvast een stap in de goede richting. Er zijn nog enkele mensen in mijn leven die ik enorm mis, ik zou hen graag aan het lijstje toevoegen. We zullen zien wat de tijd ons brengt. Maar denk eens bij jezelf; wie hoort er nu niet graag dat hij/zij gemist wordt? Wanneer je belangrijk bent geweest voor elkaar, is het nooit te laat om de draad weer op te pikken.

olijfolie____1

3. Bakken met olijfolie

Bakken met olijfolie was een nieuwtje voor mij. Ik gebruikte wel olijfolie, maar om te bakken eigenlijk enkel bakboter. Omdat ik begon met BodieBoost, begon ik ook met olijfolie. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het was wel wat wennen in het begin, maar nu ben ik een echte olijfolie-pro ;). En het is nog eens hartstikke gezond!

disneydesperate

4. Moeilijke mensen

Op deze aardbol lopen een hoop moeilijke, gefrustreerde mensen die een ander niks gunnen. Jarenlang heb ik me aangetrokken wat deze mensen van mij vinden, hoe ik hen kan pleasen, wat ik in godsnaam fout heb gedaan om hun vriendschap niet te verdienen. Maar dit is nu volledig verleden tijd. Ik steek geen energie meer in deze mensen en verwacht ook niets terug. Je verdient het om je eigen leven te leven, er zijn heus genoeg mensen die je wel leuk vinden om wie je bent. Ik heb een tijdje overwogen om met een hobby te stoppen waar ik veel plezier uithaal, enkel door zulke mensen. Wel, dat is het niet waard. Ik weet wie ik aan mijn zij heb en wie niet. Dat is voldoende voor mij. (Thumbs up if you like me, hell yeah!)

IMG_3147

5. Behoud je eigenwaarde

Een beetje samenhangend met vorige puntjes. Het komt misschien allemaal over alsof ik nu de zotste bitch ben geworden, met de instelling dat niet veel mensen bij mijn selecte vriendengroepje mogen horen. Dit is helemaal niet zo! Ik ben eigenlijk meer de blije mezelf geworden, net als vroeger. Ik werd wat meegezogen in een neerwaartse spiraal van drama en gedoe en dat is nu genoeg geweest. Ik heb weer geleerd om op te komen voor mezelf, mensen een tweede kans te geven en vooral vast te houden aan mijn eigen waarden en normen. Nee is nee, en ja is ja. Voor mijn vriendinnen ga ik door een vuur, dat weten ze. Met dit alles wil ik gewoon bedoelen, verander niet voor anderen. Meestal word je ongelukkig door iemand te zijn die je niet bent, of haal je er geen voldoening uit! Voor mij geldt: ik ben een prinsessenliefhebbende, klunzige, grappige, hartelijke, koppige, heel erg gekke, rondborstige, niet-wetende-hoe-ik-mij-moet-kleden,… blogger. En ik ben er trots op ;).

47470_445026805543816_204037347_n_large

6. Groenten zijn lekker

Sinds ik met BodieBoost begonnen ben, heb ik meer groenten ontdekt. ’t Is te zeggen, ik kende ze al, maar ben ze meer beginnen gebruiken. Vroeger kocht ik steevast een sla, tomaten, komkommer, paprika. Nu komen er al eens een broccoli, bloemkool, courgette, champignons,… in mijn winkelmandje terecht. Ik ben een echte groentenfanaat geworden. Jummy in my tummy!

DSC04212

7. Jolien is graaf!

Jolien is al enige tijd alomtegenwoordig in mijn leven. We zijn ook net samen op vakantie geweest en het was echt zalig. Toen ik dit weekend weer eens een uur met haar zat te bellen, drong het tot me door: als ik in de put zit, haalt zij me eruit. Mijn leven kan nooit uitzichtloos zijn, zolang zij er is. Jolien is graaf en geil (en heeft een vriendje! -waar ik haar alle succes mee wens-). Ik heb echt geluk om een vriendin zoals zij te hebben. En dat mag nog wel een keertje gezegd worden me dunkt!

Kathy&Mick2

8. Geef ook eens een keer iets uit handen

Ik heb de slechte karaktereigenschap om alles zelf te willen doen. Dit werd me duidelijk in mijn praesesjaar waar ik echt taken uit handen moest geven, anders ging het gewoon niet. Ik wil graag overal aan meehelpen en deel van uitmaken. Maar teveel is teveel. Ik kan me niet bezighouden met 6 projecten tegelijk en dan nog eens overal de leiding in nemen. Ik probeer nu een nieuw motto “go with the flow”. Het bevalt me uitstekend. Mijn hulp en raad wordt overal geapprecieerd, maar ik kan het makkelijker van me afzetten. Dit resulteert in meer vrije tijd (bloggen!), efficientere studieuurtjes en nog veel meer! Neem niet teveel hooi op je vork!

IMG_2733

9. Ik word tante

Ik verkondig zulke dingen liever niet op facebook, zeker ook omdat het niet aan mij is om te verkondigen. Maar jullie, mijn lieve volgers, mogen dit nu wel een keertje weten ;). Ik sta al maanden te popelen om het te vertellen. In augustus zal ik namelijk fiere tante worden van een neefje of nichtje. Na de onverwachte trouw van mijn zus, komt er nu dus een babytje aan! Ik vind het allemaal zo ontzettend spannend en kan niet wachten tot het zover is! Ondertussen kijk ik alvast rond naar babyspulletjes (wat is dat toch leuk ;)), probeer ik met de stethoscoop het babyhartje te horen, doe ik de stomste dingen voor mijn zus -zoals een glas water halen, een kussentje in de nek,…- (want ja, duh ze is zwanger!) ;)! Ik wens ons Jilleke ontzettend veel succes met haar zwangerschap en een prachtig boeleke (maar daar twijfel ik niet aan!). Proficiat mama Jill en papa Sam!

Sorry voor mijn geklaag-blogje, ik had er even nood aan! Wat hebben jullie zoal geleerd de voorbije maanden?

12 Reacties to “Wat ik de voorbije maand heb geleerd…”

  1. Anne Solveig 04/03/2013 bij 20:01 #

    Wat een leuk artikel! 🙂

  2. imaneburnedthattoast 04/03/2013 bij 22:21 #

    Leuk artikel! 🙂

  3. Mme Sophistique 04/03/2013 bij 23:24 #

    Ik bak altijd in olijfolie 😉 ik heb vooral geleerd dat ik wat minder moet stressen en wat meer werkelijk doén :p

  4. Inez 05/03/2013 bij 17:09 #

    Leuk artikel! En ik herken mezelf is sommige dingen best wel.. Oeps misschien moet ik ook maar eens wat meer uit handen geven 😉

    • miiickk 05/03/2013 bij 17:30 #

      Ja, dat helpt echt enorm! Stressvermindering gegarandeerd ;), maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Doe het wanneer jij er klaar voor bent! xx liefs

  5. Josephine 05/03/2013 bij 19:12 #

    Ah wauw, wat een mooie dingen heb je toch geleerd! Haha er zitten twee dingen bij die best wel grappig zijn, maar de rest is mooi. Congrats met het neefje/nichtje, tof joh 😀

  6. Yasmin 05/03/2013 bij 22:21 #

    Leuk om te lezen en gefeliciteerd dat je tante gaat worden..

  7. ailurous 06/03/2013 bij 16:44 #

    Leuk artikel! En toch best herkenbaar. 🙂

Geef een reactie

